در حال بارگذاری ...
برای سومین بار

لرستان میزبان جشنواره بین المللی تئاتر فجر می‌شود

دومین جلسه جشنواره تئاترفجراستانی به میزبانی استان لرستان٬ برگزار شد.

به گزارش تئاتر لرستان، رییس انجمن هنرهای نمایشی استان در این ارتباط گفت: استان لرستان همانند همانند دو دوره قبلی یکی از استان‌هایی خواهد بود که میزبان بخش «فجراستانی» سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند.

زیدی نژاد در ادامه افزود: میزبانی لرستان در کنار استان‌های مرکزی، لرستان، خوزستان، یزد و چهار محال و بختیاری قطعی شده و هم اکنون در مرحله انتخاب آثار و هماهنگی با گروه‌ها که در واقع یکی از سخت‌ترین مراحل است به سر می‌بریم.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان در مورد زمان برگزاری سومین دوره برگزاری این جشنواره در خرم آباد نیز گفت: این جشنواره دی‌ماه امسال در مجموعه تئاتر شهر برگزار خواهد شد.

دراین جلسه که در روز شنبه 25آذر ماه  در دفتر دکتررحمتی معاونت هنری اداره کل فرهنگ‌و ارشاد برگزار شد، پس ازصحبتها و توضیحات رحمتی و دکترحنان مدیرکل ٬ و همچنین  فرزاد زیدی نژاد رییس انجمن هنرهای نمایشی استان در خصوص جشنواره و لزوم برگزاری هرچه بهتر آن، حاضرین به بیان پیشنهادات خود پرداختند، که ماحصل آن لزوم تشکیل ستاداستانی، تشکیل کمیته های فنی واجرایی ، دعوت ازهنرمندان و پیشکسوتان تئاتر استان ، تقدیر از پیشکسوتان، تجهیز سالن‌های اجرای نمایش بود، لازم به توضیح است که جشنواره فجر استانها ٬ باحضور۵نمایش صحنه ای  ازاستانهای تهران،اصفهان، مرکزی .خوزستان و لرستان از۱۰ تا۲۰ دیماه درشهرستان خرم آباد برگزار می‌شود.

اولین جلسه در این ارتباط با  با‌ انتخاب فرزاد زیدی نژاد  به‌عنوان  دبیر جشنواره فجر استان‌ها ٬ برگزار شده بود.

در این جلسه با حضور حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فریدرحمتی معاون هنری اداره کل، عزت درگاهی مسئول دبیرخانه دائمی تئاتراستان، رامین صادقی رییس مجتمع فرهنگی هنری خرم آباد و  نصرت اله مسعودی ٬ دکتر سید سیامک موسوی ، محمدرضاعبدالهی، اسفندیارملایری و  میناسپهوند از کارشناسان واعضای شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل  و  بهزادپاکدل ازکانون آئینی سنتی حضور داشتند.

رییس انجمن هنرهای نمایشی استان در پایان خاطر نشان کرد: ضمن سپاس از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌خاطر همراهی و همکاری در برگزاری این جشنواره، امیدوارم این رویداد تاثیرات مثبتی روی تئاتر استان داشته باشد و تجربه خوبی برای همه ما باشد.




نظرات کاربران