در حال بارگذاری ...

پیشکسوت تئاتر شهرستان دورود درگذشت

استاد هوشنگ آریانپور پیشکسوت تئاتر شهرستان دورود دعوت حق را لبیک گفت

به گزارش تئاتر لرستان، شادروان هوشنگ آریانپور از پیشکسوتان هنر نمایش در رشته های کارگردانی - نویسندگی و بازیگری بود که سال‌های متمادی عمر خود را معطوف به جوانان و نوجوانان خطه لرستان و شهرستان دورود نمود . وی  معلم بازنشسته آموزش و پروش دورود بود که با احساس تعلیم و تعلم وارد عرصه هنر خصوصا نمایش شد. ایشان در کارنامه خود بیش از ده ها نمایش را کارگردانی داشت و در جشنواره های متعدد شهرستان- استان و کشوری عناوینی را به خود اختصاص داده بود.

او 2 فروردین 1330 در اهواز متولد شد.در سن 7 سالگی با خانواده به تهران رفت و پس از پنج سال، (در سن 12 سالگی) به شهرستان دورود در استان لرستان مهاجرت کرد.

فعالیت های هنری خود را در سال 1346 آغاز کرد.

تلاش نمایشی خود را از مقطع متوسطه آغاز کرد، که حاصل آن بیش از ده ها نمایش بود که می‌توان به ماهیگیر، بزکاشانی، در پناه یک مرد، سرباز ایرانی، داش آکل، میکده ژمائیک، ژوزف رایش باخ و... اشاره کرد.

در سال 1357 در هنرستان شهید بهشتی در رشته برق شروع به تدریس کرد ، اما در کنار تدریس هیچ گاه هنر تاتر را، رها نکرد و با شوق اشتیاق این هنر را ادامه داد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نمایشنامه های متعددی را کارگردانی کرد و در چند نمایش، بازیگر نیز بود.

نمایشنامه های پس از انقلاب، معدنچیان، آسیابان، حماسه ای دیگر، وقتی که گرگ زوزه می کشد، دختر شاه پریان، نجوای دختر ترسا، سوسیوش، ضحاک مار دوش بودند.

در چندین جشنواره شرکت کرد و در مقاطع مختلف آموزشگاهی در شهرستان و استان مقام آورد ،همچنین در جشنواره های کشوری، در جایگاه داوری نشست و  یکی از اعضای هیات امنای شهرستان دورود بود .




نظرات کاربران