در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان لرستانی حاضر در بخش صحنه‌ای تئاتر ایران

رضا شاه کرمی: ژانر کمدی را با نگاهی نو انتخاب کنیم

کارگردان نمایش «خوشبختی در اودسا» می‌گوید کار در ژانر دفاع مقدس به استفاده از سلاح و توپ و تانک وابسته نیست؛ بلکه مهم زاویه دید و شیوه اجرایی درست است که به جذب مخاطب منجر می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «خوشبختی در اودسا » به کارگردانی رضا شاکرمی  از استان لرستان ، در بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره 42 تئاتر فجر با مضمون ایثار زنان در روزگار دفاع مقدس حضور دارد.

رضا شاه کرمی ، کارگردان لرستانی این اثر درباره داستان این نمایش و ویژگی آن گفت: «متن این نمایش نوشته داوود پور حمزه از هنرمندان تئاتر شهرستان خرم اباد است و زمانی که آن را خواندم بسیار لذت بردم و آن را دوست داشتم.

 دلم می‌خواست  نمایشی درباره زنانی و نیز نگاهی به کمدی داشته باشم وکاری روی صحنه ببرم که در نهایت «خوشبختی در اودسا» را برای این منظور انتخاب کردم.»

او ادامه داد: «این نمایش سه بازیگر دارد و برای آن حدود پنج ماه تمرین داشتیم. در این نمایش، دکور و نور با هم تلفیق شده‌اند .

شاه کرمی شیوه کارگردانی نمایش خود را بر اساس کارگردانی درام غربی و بر پایه تولید فضاهای فرمالیستی و شیوه‌های بصری در طراحی صحنه و نورپردازی، معرفی می‌کند

شاه کرمی ، مدت زمان اجرای نمایش «خوشبختی در اودسا» را 50 دقیقه اعلام کرد و خبر داد این اثر، هشتم بهمن ساعت 20 شب در تالار چارسو تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران