در حال بارگذاری ...

«خوشبختی در اودسا» از لرستان به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت

نمایش «خوشبختی در اودسا»به نویسندگی داوود پورحمزه و کارگردانی رضا شاه‌کرمی به عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در لرستان، آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر راه ابریشم ظهر یکشنبه با حضور محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استان سمنان برگزار و هیات داوران برگزیده‌های این جشنواره را از بین ۲۰ نمایش صحنه‌ای هشت استان کشور انتخاب و معرفی کرد.

براساس رای هیات داوران نمایش نمایش «خوشبختی در اودسا» به نویسندگی داوود پورحمزه و کارگردانی رضا شاه‌کرمی به عنوان یکی از نمایش‌های برگزیده به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه یافت.

برگزیدگان نمایش‌های خیابانی

پوستر و بروشور:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از  مهدی اسدی‌تبار برای نمایش «عاشقانه های زیر خاکی»، رامین رستمی برای نمایش «ماده هفت» و مرتضی آذرفر برای نمایش «درد تا مغز سر و جان، برود»، بدون اولویت و رتبه بندی تقدیر کرد.

برگزیدگان نمایش‌های صحنه‌ای

آفیش و بروشور:

هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح و جایزه نقدی، از امیرحسین عبادیان برای نمایش «تاوان» و مهران مجیدی برای نمایش «یک ماه و سه روز و بیست و چهار ساعت» تقدیر کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به هومن مرادی برای نمایش «خوشبختی در اودسا» رسید.

طراحی لباس:

هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح و جایزه نقدی، از آزاده محسنی و رامین علیزاده برای نمایش «راز گل ژنتیک و قصه‌های مثله شده» و محسن حیدریان برای نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» تقدیر کرد.

طراحی صحنه:

هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی به روحان امامی برای نمایش «خوشبختی در اودسا»، از این هنرمند تقدیر کرد.

همچنین لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به عبدالکریم مختاریان برای نمایش «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی»، پویا حسنوند برای نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» و آژمان بیژنی‌نسب برای نمایش «ایلخونی» اهدا شد.

ماسک و گریم:

هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی به کیمیا رجایی برای نمایش «تاوان» و الهه حسن‌پور برای «مراسم پوست‌اندازی روباه»، از این دو هنرمند تقدیر کرد.

بازیگری زن

هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی به فاطمه مرادی، بازیگر نمایش «پوست‌اندازی روباه»، حکیمه ایدر برای بازی در نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» و فاطمه احسانی برای نمایش «یک ماه و سه روز و بیست‌و چهار ساعت»، از این هنرمندان تقدیر کرد.

رتبه دوم، شامل شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ماریا الماسی برای بازی در نمایش «خوشبختی در اودسا» و مریم عبدی برای بازی در نمایش «رویایی برای نفتکش‌ها» رسید.

بازیگری مرد:

هیئت داوران از حضور بازیگران نوجوان، یزدان شاه‌کرمی برای بازی در نمایش «خوشبختی در اودسا» و پارسا فدوی برای بازی در نمایش «گالیله» تقدیر کرد.

هیئت داوران، جایزه سوم بازیگری مرد، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به افشین میر برای بازی در نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه»، محمدحسین رجبیان برای بازی در نمایش «ایلخون» و علیرضا بازیار برای بازی در نمایش «روزهای اوج یک فوتبالیست» اهدا کرد.

نمایشنامه‌نویسی:

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به داود پورحمزه برای نمایشنامه «خوشبختی در اودسا» و اصغر گروسی برای نمایشنامه «تاوان» اهدا شد.

بخش کارگردانی:

هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح و جایزه نقدی، از پویا حسنوند برای نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» و زهرا چراغی برای نمایش «رویایی برای نفتکش‌ها» تقدیر کرد.

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش، به علیرضا بازیار برای نمایش «راز گل ژنتیک» و رضا شاه‌کرمی برای نمایش «خوشبختی در اودسا» اهدا شد

بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، در سه استان فارس (پارس)، خراسان رضوی (خاوران) و سمنان (راه ابریشم) به پایان رسیده و هم‌اکنون چهارمین و آخرین بخش آن، به میزبانی آذربایجان شرقی (سهند)، در حال برگزاری است.

برگزیدگان این رویداد، به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان لرستانی حاضر در بخش صحنه‌ای  تئاتر ایران

رضا شاه کرمی: ژانر کمدی را با نگاهی نو انتخاب کنیم
گفت‌وگو با کارگردان لرستانی حاضر در بخش صحنه‌ای تئاتر ایران

رضا شاه کرمی: ژانر کمدی را با نگاهی نو انتخاب کنیم

کارگردان نمایش «خوشبختی در اودسا» می‌گوید کار در ژانر دفاع مقدس به استفاده از سلاح و توپ و تانک وابسته نیست؛ بلکه مهم زاویه دید و شیوه اجرایی درست است که به جذب مخاطب منجر می‌شود.

|

اعزام هنرمندان لرستانی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم

اعزام هنرمندان لرستانی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم

هنرمندان دو نمایش صحنه‌ای «خوشبختی در اودسا» و «مراسم پوست‌اندازی روباه» و نمایش خیابانی «درد تا مغز سر و جان برود»، برای حضور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، از لرستان راهی استان سمنان شدند.

|

نظرات کاربران