به دعوت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری استان اصفهان
ایوب ماسوری مدیر یونیمای لرستان در این کارگاه شرکت کرد

ورکشاپ ۳۰ ساعته عروسکی با عنوان «شناخت گستره و معنای عروسک های نمایشی» توسط بهروز غریب پوربرگزار شد
به گزراش خبرنگار ایران تئاتر در لرستان، به دعوت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری استان اصفهان ، ایوب ماسوری مدیر یونیمای استان لرستان و عضو هیئت رئیسه یونیمای ایران در ورکشاپ ۳۰ ساعته عروسکی با عنوان «شناخت گستره و معنای عروسک های نمایشی» توسط بهروز غریب پور حضور پیدا کرد.
در این ورکشاپ که با حمایت مجموعه آئینی اصفهان طی چهار روز برگزار شد. اعضای یونیمای استانهای همجوار ، اساتید انجمن عروسکی تهران و هنرمندان استان اصفهان حضور فعال داشته و کارگاه در دوبخش تئوری و آموزش دو طرفه با کمک فراگیران با شور و انرژی برگزار شد.
در بخش تئوری به ساخت اُپرت و اُپرا در هنر عروسکی ، نقش سیلیکون در ساخت عروسک ، تمرکز و عنصر ذهن در بازی دهندگی عروسک ها پرداخته شد و در بخش عملی به نقش دستها در اجراهای عروسکی ، انتقال احساسات از طریق بدن بازی دهنده به عروسک و مخاطب ، هنر سایه بازی ، ساختار عروسکهای بونراکو، ماریونت و ماپت، معرکه های عروسکی، توانمندسازی کارگردان عروسکی در مدیریت صحنه و ... از اهم مباحث ارائه شده در این کارگاه بود.
در کنار مباحث مطرح شده ، عروسک های ساخته شده توسط حاضران در ورکشاپ توسط استاد غریب پور بررسی و تحلیل شدند . اثر مفصل گذاری نامناسب در حرکت دهی عروسک ها و اتصال نادرست نخ در عروسک های ماریونت از اهم مشکلات عروسک های ساخته شده از منظر استاد غریب پور بوده به مدد این کارگاه این معایب رفع و اصلاح شدند
در حاشیه این ورکشاپ یک کارگاه یک روزه در موزه عصار خانه اصفهان برگزار شد که بهروز غریب پور به مباحث آیینی و سنتی در ادبیات داستانی ایران باستان و ایران نوین اشاراتی داشت و با تاکید بر لزوم مطالعه منابع مرجع در این حوزه، با معرفی کتب شاخص بحث خود را پایان داد.
در روز پایانی کارگاره «شناخت گستره و معنای عروسک های نمایشی» بهروز غریب پور به تحلیل آثار مطرح عروسکی جهان مثل مجموعه «پاپت شو» و ... پرداخته و ضمن تمرین عملی نکات خاص به تشریح مباحث تئوریک هر نمایش پرداخته ودر انتها دو نمونه از آثار استاد (اپرای مولوی و اپرای عاشورا) مورد تحلیل قرار گرفتند.