در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان تئاتر شهرستان الیگودرز

نخستین نشست هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی الیگودرز برگزار شد

نخستین نشست و دورهمی هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی الیگودرز با رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در لرستان، در این نشست که با حضور برخی از هنرمندان و پیشکسوتان هنرهای نمایشی، ریاست اداره فرهنگ و ارشاد و مسئول انجمن شهرستان الیگودرز برگزار شد، افزون بر ارائه برنامه یک ساله انجمن و درخواست هنرمندان از انجمن و اداره ، برنامه‌های انجمن هنرهای نمایش شهرستان، رویدادهای سال پیش روی خود را مطرح کردند 

در این جلسه پیر حیاتی  رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان الیگودرز ضمن عرض خیر مقدم به هنرمندان عرصه نمایش شهرستان حمایت قاطع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از آثار فاخر را اعلام و بر نقش والای هنر وهنرمند در حرکت فرهنگی یک جامعه اشاره کرد و افزود بی جهت نیست طبق روایات اسلامی نقش واهمیت قلم از خون شهدا افضل تر می باشد چرا که نقش قلم با روح انسانها سرکار دارد و اگر جهت دهی حقیقی داشته باشد می تواند جامعه ای را متحول و خوشبخت سازد و در بین هنرها هنر نوشتن و هنر نمایش نیز نقش مهمی بر روح انسان و سعادت یک ملت دارد.

 وی از هنر نمایش به عنوان کاملترین هنرها یاد کرد که همه هنرها در وجود نمایش و تئاتر دخیل هستند.

ایشان ضمن قدردانی از فعالان عرصه نمایش و تئاتر از همه هنرمندان دعوت کرد که مجتمع فرهنگی  هنری سیمرغ را به عنوان خانه دوم خود بدانند و هر فعالیت و ایده ای هنری که دارند اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان با افتخار به عنوان حامی و خادم از آنان حمایت خواهد نمود و آماده پذیرش هرگونه پیشنهاد و انتقاد ازتک تک هنرمندان این شهرستان می باشد. 

در ادامه علیرضا بیگلری رییس  دفتر انجمن نمایش ضمن ارائه گزارش یکساله این انجمن در سال گذشته ، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی و جشنوارها ی مختلف در این شهرستان در سال جدید تاکید کرد. 

بیگلری  با اشاره به علاقه و توانمندی هنرمندان نمایش این شهرستان گفت: بخشی از مشکلات و کمبودها سد راه و پیشرفت کارهای هنری در الیگودرز شده‌است و  بزرگ ترین مشکل این است که  انجمن نمایش و سایر انجمن ها از اعتبار مالی مستقل و خوبی برخوردار نیستند  ولی با همه نارسایی ها چراغ هنر نمایش  در این شهرستان همیشه روشن نگه داشته شده است.

در پایان این جلسه هر یک از هنرمندان به بیان دیدگاه های خود پرداختند و بر حضور خود در عرصه های نمایشی و جشنواره ها در سایه ی اتحاد و همدلی تاکید کرد .

گفتنی است  این نشست بمنظور بررسی وضعیت تئاتر شهرستان الیگودرز و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء جایگاه هنرهای نمایشی و همچنین فرصتی برای بیان مشکلات از زبان فعالان این حوزه برگزارشد.




مطالب مرتبط

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر لرستان:

تولیدات نمایشی لرستان گوهران زرین هنر هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر لرستان:

تولیدات نمایشی لرستان گوهران زرین هنر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان لرستان گفت: تولیدات هنر نمایش لرستان، گوهران زرین هنر ما هستند.

|

نظرات کاربران