در حال بارگذاری ...
به میزبانی شهرستان بروجرد

بیستمین جشنواره تئاتر استانی زندانیان آغاز شد

افتتاحیه بیستمین جشنواره تئاتر استانی زندانیان در سالن دکتر زرین کوب شهرستان بروجرد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر لرستان، بیستمین جشنواره تئاتر استانی زندانیان سراسر کشور صبح روز دوشنبه 3 بهمن 1401 با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد و اداره زندان های استان لرستان و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در سالن دکتر عبدالحسین زرین کوب افتتاح گردید.

عبدالمجید کشوری مدیر کل زندان های استان لرستان گفت: در این جشنواره 8 گروه نمایشی در قالب تئاتر صحنه ای و خیابانی به رقابت می پردازند که در مراسم افتتاحیه 5 اثر اجرا می شود و 3 اثر دیگر روز اختتامیه 5 بهمن  در خرم آباد اجرا خواهد شد.

کشوری بیان کرد: هم‌زمان با سراسر کشور، بیستمین جشنواره تئاتر زندانیان در مراکز استان‌ها آغاز شده که اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در بین زندانیان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

حمید آقایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد نیز در این مراسم گفت: ما باید از درون ندامتگاه ها برای فرهنگ سازی استفاده کنیم و آسیب های اجتماعی را به حداقل برسانیم . هرجا که فرهنگ سازی شود آسیب ها کمتر می شود. به فرموده مقام معظم رهبری « تئاتر منبر است و بلکه از آن بالاتر» جمله ارزشمند رهبری نشانگر این است که با زبان هنر می توان آسیب های اجتماعی را کاهش داد.

در ادامه مراسم نمایشهای(آخرین نامه) به کارگردانی عباس خسروی از بروجرد، (خان هشتم) به کارگردانی حجت اله خادم فرد، (دل و زنجیر) به کارگردانی علی جعفر قائد رحمت، (فانوس) به کارگردانی علی جعفر قائد رحمت و (آن مرد) به کارگردانی علی جعفر قائدرحمت از دورود اجرا شدند.




مطالب مرتبط

به کارگردانی مشترک حجت اله خادمفرد و پژمان باقری پور

نمایش خیابانی «انتخاب» در خرم آباد اجرا شد
به کارگردانی مشترک حجت اله خادمفرد و پژمان باقری پور

نمایش خیابانی «انتخاب» در خرم آباد اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در لرستان، نمایش خیابانی«انتخاب» به نویسندگی و کارگردانی مشترک حجت اله خادمفرد و پژمان باقری پور از 19 تا22 بهمن 1402 در میدان اصلی شهرستان خرم آباد اجراشد.

|

نظرات کاربران