در حال بارگذاری ...
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجر یک (کرمانشاه)

پویا حسنوند: جشنواره تئاتر منطقه‌ای آغاز یک اتفاق بزرگ است

پویا حسنوند، کارگردان نمایش «کانتری صدای سیمره» گفت جشنواره تئاتر منطقه‌ای پایان یک راه نیست بلکه آغاز یک اتفاق بزرگ است که هر سال بهتر از سال قبل برگزار خواهد شد و شاهد آثار با کیفیت بیشتری خواهیم بود.

به گزارش  تئاتر لرستان و به نقل از ایران تئاتر، نمایش «کانتری صدای سیمره» به نویسندگی مشترک نصرت‌الله مسعودی و اتابک انوری با کارگردانی پویا حسنوند یکی از آثار برگزیده جشنواره تئاتر استان لرستان برای حضور در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور است.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور از روز چهارشنبه هفتم دی ماه به میزبانی استان کرمانشاه به عنوان اولین استان برگزارکننده این رویداد هنری میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان به تئاتر است.

نمایش «کانتری صدای سیمره» به کارگردانی پویا حسنوند از شهرستان خرم‌آباد استان لرستان در سومین روز برگزاری این رویداد هنری، جمعه نهم دی ماه(امروز) ساعت 20 در سالن اصلی انتظار کرمانشاه روی صحنه خواهد رفت.

پویا حسنوند، کارگردان نمایش «کانتری صدای سیمره» درباره این اثر گفت: «داستان این نمایش به زندگی شخصیتی به نام استوار وطن‌پور می‌پردازد که در زمان حکومت پهلوی به یکی از روستاهای استان لرستان اعزام می‌شود. در ادامه ظلم و ستم او به مردم منجر به قیام اهالی روستا به سرکردگی فردی به نام کرمی یاغی از نامداران استان لرستان می‌شود. در واقع محوریت اصلی این نمایشنامه عدالت و پرهیز از ظلم و ستم است.»

او افزود: «پرداختن به زندگی استوار وطن‌پور داستان اولیه و ابتدایی این اثر نمایشی بود که پس از دراماتورژی، این داستان در دل داستانی دیگر روایت می‌شود.»

این کارگردان ادامه داد: «داستانی که پس از دراماتورژی به کار افزوده شد، روایتی از زندگی خانواده‌ای چهارنفره در شهرستان خرم‌آباد است که در زمان حال اتفاق می‌افتد. دختر این خانواده دانشجوی تئاتر است و برای پایان نامه‌اش در حال تمرین نمایش «صدای سیمره» نوشته استاد نصرت‌الله مسعودی است و ما از زاویه دید او به داستان نگاه می‌کنیم.»

حسنوند توضیح داد: «همه بازیگران این کار در چندین نقش متفاوت به ایفای نقش می‌پردازند.»

کارگردان نمایش «کانتری صدای سیمره» گفت: «ما تلاش کردیم تا آداب و رسوم و سنن لرستان را در کار بگنجانیم. این نمایش به معنای واقعی کلمه بومی است و تمامی نشانه‌های این اثر متعلق به اقلیم لرستان است.»

او ادامه داد: «ایران سرزمین اقوام بااصالت است. هر استان یا شهرستانی اگر بتواند فرهنگ، اصالت و شناسنامه خودش را درست به نمایش بگذارد، قطعا در ایران و حتی جهان اتفاق خوبی رقم خواهد زد.»

این کارگردان ادامه داد:«همه ما عضوی از پیکره بزرگ ایران هستیم که در این شرایط سخت اجتماعی و اقتصادی برای سربلندی و زنده ماندن تئاتر با عشق و علاقه تلاش می‌کنیم. ما تئاتری‌ها معتقدیم تا آخرین قطره خونی که در رگ‌های‌مان جاری است، برای روشن نگه‌داشتن چراغ تئاتر تلاش می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم چراغ این هنر خاموش شود.»

پویا حسنوند در پایان گفت: «امیدوارم همه گروه‌هایی که به جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه پیدا کرده‌اند، موفق باشند. قطعا جشنواره تئاتر منطقه‌ای پایان یک راه نیست بلکه آغاز یک اتفاق بزرگ است که هر سال بهتر از سال قبل برگزار خواهد شد و شاهد آثار باکیفیت بیشتری خواهیم بود.»

امین ساکی، شادان بیرانوند، فاطمه کرم‌پور، امیرعباس رضایی، علی ساکی، مهدی اکبری و احمدرضا رشیدی (بازیگران)، احمد ملک‌پور، محسن حیدریان، مسعود احمدی، عسل آقایی، فائزه حبیبی و پریماه علی‌پور (گروه فرم)، سیده صفیه موسوی (طراح لباس)، سرپرست گروه موسیقی (مرتضی دادآفرید)، علیرضا ملکی، آقایان کریمی و دارایی (نوازندگان موسیقی) عوامل این اثر نمایشی هستند.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای فجریک از 7 تا 10 دی‌ماه سال جاری به دبیری علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با حضور هنرمندان استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین، ایلام، همدان، خوزستان و کرمانشاه برگزار می‌شود.

هنرمندان سایر استان‌های کشور طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده با حضور در استان‌های بوشهر، مازندران و فارس به عنوان دیگر میزبانان بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور برای راه‌یابی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.




مطالب مرتبط

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در پیام تبریکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، ابراز امیدواری کرد هنرمندان این استان، در سال 1403 هم، چون سال گذشته، در عرصه‌های کشوری و بین‌المللی بدرخشند.

|

احسان ملکی کارگردان «ماهم مردمی بودیم» مطرح کرد

مدیران فرهنگی و هنری استان‌مان حالی از ما نمی‌پرسند
احسان ملکی کارگردان «ماهم مردمی بودیم» مطرح کرد

مدیران فرهنگی و هنری استان‌مان حالی از ما نمی‌پرسند

احسان ملکی کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید این نمایش از تولیدات هنرمندان لرستان است و تاکنون هیچ یک از مدیران فرهنگی و هنری استان به او زنگ نزدند یا پیامک ندادند که فقط یک حالی از اعضای این گروه ...

|

نظرات کاربران