در حال بارگذاری ...
دیدار مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بارؤسای انجمن‌های فرهنگی هنری

رسالت انجمن‌ها تولید اثر هنری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر این موضوع که وظیفه ما ارتقاء سطح کیفی هنر استان است، گفت: اگر ما متولیان هنر استان این کار را نکنیم در همین سطح که هستیم باقی می‌مانیم.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر لرستان، منصور احمدی ، در دیدار با رؤسای انجمن‌های فرهنگی هنری مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خرم‌آباد، گفت: ما قصد داریم با همراهی و کمک شما مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد را به اصالت خود برگردانیم.
وی ادامه داد: در این راستا چند اقدام انجام دادیم، ابتدا محیط اداری را از این مکان جمع کرده و دوم با رایزنی‌هایی که از مدیریت قبلی شروع شده بودجه‌ای در نظر گرفته شده که با نظر هنرمندان تغییراتی در راستای بهسازی و نماسازی مجتمع انجام دهیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ادامه داد: می‌خواهیم مجتمع را کاملاً فرهنگی و هنری کنیم، یعنی غیر از فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعالیتی در این محیط انجام نشود.
وی تصریح کرد: ما در سراسر استان مجتمع‌های خیلی خوبی ساختیم که متأسفانه به خوبی از آن‌ها بهره‌برداری نمی‌کنیم که در این راستا تغییراتی لازم است.
احمدی افزود: قصد داریم در تمام مجتمع‌ها مدیریت واحد مستقل توانمند با یک برنامه‌ریزی خوب داشته باشیم، یکی‌از برنامه‌های ما استفاده مناسب از فضای خالی زیادی است که داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان عنوان کرد: فضای مناسبی برای ایجاد یک کافه هنر در سرسرای مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خرم‌آباد داریم که هر شب برنامه داشته باشد، مانند شاهنامه خوانی، پخش فیلم، نمایش تئاتر، عزاداری، شبی با قرآن، حافظ خوانی، مثنوی خوانی، برنامه‌های آیینی و .... با توجه به مناسبت‌های دینی و ملی، ما نیز از این حرکات حمایت می‌کنیم.
وی بیان کرد: رسالت انجمن‌ها، تولید و ساخت هنرمند نیست، چراکه تولید و ساخت هنرمند کار آموزشگاه‌های هنری است، رسالت ما در انجمن‌ها تولید اثر هنری است.
احمدی ادامه داد: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی در مجتمع نمی‌توانیم آموزشگاه داشته باشیم و ممنوع است، رسالت ما جمع کردن هنرمندان و ترغیب آن‌ها به تولید اثر هنری و ارتقاء درجات هنری آن‌هاست.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه کار ما این است که سطح کیفی هنر را بالا ببریم، بیان کرد: ما باید حساسیت خودمان را روی بالا بردن درجه کیفیت هنری در رشته‌های مختلف بگذاریم.
وی عنوان کرد: ما در انجمن‌ها اصلاً نباید به فکر پرورش هنرمند باشیم بلکه باید به فکر بالا بردن درجه کیفی هنر استان در هر شاخه هنری باشیم.

احمدی با تأکید بر این موضوع که وظیفه ما ارتقاء هنر استان است، بیان کرد: اگر ما متولیان هنر استان این کار را نکنیم در همین سطح که هستیم باقی می‌مانیم




مطالب مرتبط

نظرات کاربران