در حال بارگذاری ...

تدریس و داوری پژمان شاهوردی در جشنواره تئاتر خیابانی « ناله شکینه» آذربایجان غربی

پژمان شاهوردی هنرمند با سابقه بروجرد نمایش های راه یافته به جشنواره تئاتر خیابانی « ناله شکینه» بوکان را داوری کرد.

به گزارش تئاترلرستان، پژمان شاهوردی هنرمند برجسته بروجرد به همراه رامین راستی و بابک لطفی نمایش های راه یافته به جشنواره  تئاتر خیابانی «ناله شکینه» استان آذربایجان غربی شهرستان بوکان را داوری نمود.

این جشنواره از 4 تا 6 تیرماه 1401 با رقابت 12 گروه نمایشی انجام گرفت و در نهایت  منتخبان این رویداد معرفی و برگزیدگان آن به جشنواره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان و جشنواره تئاتر بین المللی کرکوک عراق معرفی شدند.

در دومین روز این جشنواره کارگاه آموزش تخصصی تئاتر خیابانی با موضوع (از ایده تا اجرا در خیابان) توسط‌ پژمان شاهوردی برگزار و به هنرمندان گواهینامه اهدا شد.

در این کارگاه آموزشی به تاریخچه تئاتر خیابانی از ابتدا تا کنون و همچنین برسی تئاتر خیابانی ایران و جایگاه آن در تئاتر دنیا پرداخته شد و سپس شیوه های اجرایی مختلف تئاتر‌ خیابانی برای علاقمندان تشریح شد  و درادامه مشخصه های بارز یک اثر خیابانی مورد ارزیابی قرار گرفت. پاسخ به سوالات هنرمندان از‌ دیگر بخش‌های این کارگاه بود.

پژمان شاهوردی مدرس این کارگاه، دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است. ایشان چاپ چندین نمایشنامه، نویسندگی بیش از  ۵۰ نمایشنامه خیابانی و صحنه‌ای، برگزیده مدال طلا و نقره جشنواره بین‌المللی دربندیخان کردستان عراق، نویسنده و کارگردان برگزیده بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ۹۶ ، نویسنده برتر و کارگردان  برگزیده بخش خیابانی جشنواره بین المللی تئاترفجر ۹۷ و ۵۰ تندیس مقام اول از جشنواره‌های مختلف تئاتر خیابانی و ... را در کارنامه خود دارد




مطالب مرتبط

نظرات کاربران