در حال بارگذاری ...
ازسوی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار گرفت

تدوین برنامه های فرهنگی و هنری با نگاه فراشهری در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: در راستای تحقق عدالت فرهنگی دولت سیزدهم، روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته حاشیه شهرها نیز باید از نعمات اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی بهره مند باشند.

به گزارش تئاترلرستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، جلسه شورای اداری اداره کل، عصر سه شنبه سی و یکم خرداد ماه به ریاست منصور احمدی و با حضور معاونین، مسئولین ستادی و روسای ادارات تابعه در سالن جلسات شهید حیدریان برگزار شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این جلسه ضمن تبیین سیاست های اجرایی اداره کل در دوره پیش رو، گفت: کار مجاهدانه و ایجاد تحول در برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی هدف اصلی ما در این دوره است.

منصور احمدی تصریح کرد: اجرایی کردن سیاست های دوازده گانه ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت باید با جدیت دنبال شود و شهرستان های تابعه نیز در این خصوص نقش پررنگ و موثری را ایفا می کنند.

وی سپس با تاکید بر اینکه « رویکرد جهادی باید به فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی تزریق شود » ابراز داشت: تقویت شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان و شهرستانها و تغییر رویکرد از یک شورای مشورتی به یک شورای سیاستگذار از اولویت های بسیار مهمی است که می تواند به قوام فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری منجر شود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به « لزوم تدوین برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی با محوریت روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته حاشیه شهرهای استان » افزود: نگاه شما به عنوان متولیان اصلی موضوع فرهنگ در شهرستانها، باید فراشهری باشد و به گونه ای باید عمل کنیم که در راستای تحقق عدالت محوری دولت سیزدهم، تمامی اقشار جامعه از ظرفیت برنامه ها و فعالیت های ما بهره مند شوند.

احمدی همچنین بیان داشت: موضوع ساماندهی خبرنگاران و اصحاب رسانه و مطبوعات استان باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد و ادارات تابعه نیز باید ضمن برقراری تعامل سازنده با رسانه های شهرستانی، از ظرفیت ایشان در راستای تقویت برنامه ها استفاده کنند.

وی در ادامه از ایجاد  " کافه هنر " در مجتمع های فرهنگی هنری سطح استان خبرداد و گفت: طراحی اینگونه فضاهای صمیمانه با محوریت باورهای دینی و اعتقادی می تواند به برقراری تعاملات فرهنگی هنری و همچنین اجرای برنامه های کوچک اما پر اثر و قدرتمند کمک کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: هماهنگی با مسئولین شهرستانی منجمله ائمه جمعه و فرمانداران و همچنین ارتباط و تعامل سازنده با تمامی اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و جامعه قرآنی شهرستان، مهمترین اولویت ما برای ارزیابی مدیران خواهد بود. 

 




مطالب مرتبط

احسان ملکی کارگردان «ماهم مردمی بودیم» مطرح کرد

مدیران فرهنگی و هنری استان‌مان حالی از ما نمی‌پرسند
احسان ملکی کارگردان «ماهم مردمی بودیم» مطرح کرد

مدیران فرهنگی و هنری استان‌مان حالی از ما نمی‌پرسند

احسان ملکی کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید این نمایش از تولیدات هنرمندان لرستان است و تاکنون هیچ یک از مدیران فرهنگی و هنری استان به او زنگ نزدند یا پیامک ندادند که فقط یک حالی از اعضای این گروه ...

|

نظرات کاربران