در حال بارگذاری ...
مرتضی آذرفر هنرمند

در رابطه با فعالیت کانون نمایشگران جوان استان لرستان منتشر شد

کانون نمایشگران جوان امکانی برای سواد تئاتری هنرمندان جوان تئاتر لرستان است

 به گزارش تئاترلرستان، مرتضی آذرفر هنرمند تئاترشهرستان الیگودرز در رابطه با فعالیت کانون نمایشگران جوان استان لرستان یاد داشتی را به درگاه تئاتر لرستان ارائه شد.

در این یادداشت آمده است: چندی است که کانونی با عنوان « کانون نمایشگران جوان »  در استان لرستان فعالیتش رو آغاز کرده و در این رابطه می توان گفت عملکرد کانون و مباحث آموزشی که در چند جلسه ای که بنده رصد کرده ام قابل قبول بوده .

چرا باید گفت قابل قبول به خاطر اینکه مستقیم و بدون واسطه به سراغ آموزش این قشر نو پا در عرصه ی هنرهای نمایشی رفته اند .مخصوصاً این بحث آنجا اهمیت بیشتری پیدا می کند که تا کنون به مباحث آموزشی به شکل جدی پرداخته نشده است، البته این گفته به آن معنی نیست که مسوولان گذشته در این زمینه کم کاری داشته اند اما پراکندگی در ساختار آموزش تئاتر و نبود مدیریت آموزشی امکان دیده نشدن این تلاش ها و به نتیجه نرسیدنش را دو چندان کرده بود .

همانطور که می دانید جدای از تحصیل کرده های این رشته ، هنرجویان علاقمند به "تئاتر" در گذشته تقریبا به شکل تجربی به کار نمایش می پرداخته اند، و به دلیل نبود امکان دسترسی همگان به کتاب های تخصصی و منابع تحقیقی و عدم ارتباط با اساتید دانشگاهی ، بیشتر هنرمندان درسطح تجربی باقی می ماندند و طبیعتا آثاری که خلق می شد نیز از کیفیت لازم برخوردار نبوده و به تکرار می رسید و بطبع این هنر، با اهمیت ترین فاکتور خود را که همان تماشاگر باشد را از دست می داد، اما برنامه ریزی آموزشی صحیح و طرح مباحث دقیق تر براساس خواسته هایی که هنرمندان نوجوان و جوان در این کانون دارند و با توجه به شرایط سنی این عزیزان باید دقیق و سنجیده تر عمل نمود، بی گدار به آب نزد و سطح آموزش را بر اساس توانایی ایشان انتخاب ، و تا فرا گرفتن اصول و قواعد  اولیه ، از طرح مباحث پیچیده دوری گزید.

البته این روند می بایست بی وقفه ادامه پیدا کند تا در آینده شاهد حضورهنرمندان با دانش تئاتری و اجراهای با کیفیت باشیم و این امر دور از دسرس نیست .

 

دهم اردیبهشت 1401 مرتضی آذرفر




مطالب مرتبط

درخشش نمایش «نوری جونی و بچه برقی» در نخستین جشنواره مدیریت مصرف برق

درخشش نمایش «نوری جونی و بچه برقی» در نخستین جشنواره مدیریت مصرف برق

نمایش «نوری جونی و بچه برقی»، علاوه بر کسب مقام برتر در نخستین جشنواره ملی نمایش عروسکی مدیریت مصرف انرژی برق که در خرم‌آباد برگزار شد، در اجراهای خود، با مخاطبان کودک و نوجوان هم ارتباط خوبی برقرار کرد.

|

جلسه هم اندیشی انجمن هنرهای نمایشی با شهرداری و شورای شهر ازنا برگزار شد

جلسه هم اندیشی انجمن هنرهای نمایشی با شهرداری و شورای شهر ازنا برگزار شد

به گزارش خبرنگار تئاتر ایران در لرستان،  ششم آذرماه ١٤٠٢ جلسه ای با حضور منوچهر حسنی شهردار، عبداله ذلقی رییس شورای شهر، میثم محتشم رییس اداره ارشاد و محسن لک رییس انجمن هنرهای نمایشی ازنا در محل ...

|

نظرات کاربران