در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد:

تقویت آموزش های فرهنگی و هنری در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر لرستان گفت: آموزش، قوام دهنده استعداد و خلاقیت ذاتی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه است که نقش مهمی در شکل گیری شخصیت هنری و اجتماعی این افراد دارد.

به گزارش تئاتر استان لرستان، آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان لرستان، عصر چهارشنبه بیست و چهارم آذر ماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین هنری و سینمایی و توسعه مدیریت، مسئولین و کارشناسان ستادی، هنرمندان شرکت کننده و اصحاب رسانه استان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار شد. 

احمد حسین فتایی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هنرمندان فقید عرصه هنرهای نمایشی استان به ویژه زنده یاد استاد اسفندیار ملایری که این رویداد هنری به پاس سالها خدمات و فعالیت شایسته و شایان این هنرمند فقید به تئاتر لرستان، به روح ایشان و همچنین خانواده وی تقدیم شد، گفت: متاسفانه ویروس منحوس کرونا طی دو سال گذشته هنرمندان بسیاری را از جامعه فرهنگی، هنری گرفت که از آن جمله می توان به اساتیدی همچون اسفندیار ملایری، افشین سلیمان پور، محمدرضا حبیب زاده و ... اشاره کرد که سالهای بسیاری از عمر خویش را برای توسعه و تعالی هنرهای نمایشی استان و کشور صرف کردند.

وی افزود: ویروس کرونا به شکل گسترده ای فعالیت های فرهنگی و هنری را تحت تاثیر قرار داد، اما هنرمندان رشته های مختلف هنری با خلق و ارائه آثار خود در بستر فضای مجازی، علاوه بر افزایش تاب آوری و نشاط اجتماعی، نسبت به افزایش آگاهی افکار عمومی در زمینه پیشگیری از ابتلا به کرونا اقدام کردند که لازم است از این زحمات قدردانی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه ابراز داشت: این وقفه فرصتی را ایجاد نمود تا ضمن برنامه ریزی قبلی اقدامات بسیار موفقی در زمینه تقویت زیرساخت ها و فضاهای تخصصی فرهنگی و هنری صورت پذیرد که از آن جمله می توان به بازسازی همین تالار شهید آوینی پس از نزدیک به 25 سال با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان اشاره کرد.

فتایی در ادامه با اشاره به مصوبات سفر اخیر ریاست جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان، تصرح کرد: در این سفر اعتباری برابر با 350 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمامی از جمله تالار مرکزی و هنرستان هنرهای زیبای خرم آباد، تالارهای آمفی تئاتر شهرستانهای دورود، ازنا و الشتر و ... اختصاص یافت.

وی سپس ادامه داد: یکی از ظرفیت های بسیار مهمی که می تواند یاری دهنده فعالیت ها و اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و قرآنی استان باشد، حضور بخش خصوصی در این حوزه هاست که متاسفانه بسیار کمرنگ بوده و نیازمند آن است که متولیان در کنار هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه برای تقویت آن اقدام لازم را بعمل آورند.

دبیر سی و سومین جشنواره تئاتر استانی لرستان سپس با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم نگاه مسئولان کشوری را به استان تغییر دهیم، گفت: ما هرچه در فعالیت های فرهنگی، هنری، رسانه ای پول هزینه کنیم در واقع سرمایه گذاری کرده ایم و این سرمایه گذاری موجب تسهیل روند توسعه استان می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در پایان با تاکید بر اینکه « آموزش های فرهنگی و هنری را بیش از گذشته تقویت می کنیم »خاطرنشان ساخت:  آموزش، قوام دهنده استعداد و خلاقیت ذاتی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه است که نقش مهمی در شکل گیری شخصیت هنری و اجتماعی این قشر از جامعه دارد.




مطالب مرتبط

در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر لرستان مطرح شد

جشنواره تئاتر محلی برای تبادل افکار و اندیشه‌های هنرمندان است
در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر لرستان مطرح شد

جشنواره تئاتر محلی برای تبادل افکار و اندیشه‌های هنرمندان است

دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان لرستان: هنرمندان هنرهای نمایشی از ظرفیت جشنواره، برای تبادل افکار، اندیشه های علمی و تجربیات شان استفاده کنند.

|

نظرات کاربران