در حال بارگذاری ...
به قلم دکتر محمدرضا روزبهانی

مجموعه نمایشنامه «راهبان» در بروجرد رونمایی شد

کتاب مجموعه نمایشنامه «راهبانان» نوشته دکتر محمد رضا روزبهانی در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر بروجرد رونمایی شد.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از لرستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد، کتاب مجموعه نمایشنامه با عنوان«راهبانان» نوشته دکتر محمد رضا روزبهانی در مرکز اسناد و شناسایی مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد رونمایی شد.

مجموعه حاضر حاوی پنج نمایشنامه است که در موضوعات مختلف تاریخی، اجتماعی، آموزشی و ... ، در سبک های مختلف نمایشی نوشته شده است. در این کتاب نمایشنامه هایی با عناوین (راهبانان) با موضوع دفاع مقدس، (بازگشت) با موضوع اختلاف طبقاتی، (حکایت دیگر) بر اساس یک حکایت قدیمی که به صورت نمایشنامه درآمده است، (حریم امن) با موضوع حجاب و (گذشت) بازنویسی نمایشنامه روایتی دیگر از ولایت، وجود دارد.

لازم به ذکر است، برخی از این نمایشنامه ها در شهرهای مختلف به اجرا درآمده اند و برخی دیگر در مسابقات نمایشنامه نویسی صاحب عنوان شده اند.

دکتر محمد رضا روزبهانی سال 1339 در شهرستان بروجرد متولد شد. وی دارای مدرک دکترای تاریخ است و هم اکنون عضو هیات علمی و مدرس دانشگاه فرهنگیان است. او از پیشکسوتان انجمن نمایش شهرستان بروجرد بوده و همکاری پیوسته ای با این انجمن دارد.

این مجموعه چهارمین کتابی است که از ایشان رونمایی می گردد. پیش از این کتاب های ( زندگی نامه  و اندیشه های سیاسی ابوعلی مسکویه)، (تحول مبانی مشروعیت سلطنت در ایران از تهاجم مغول تا برآمدن صفویه) و (دایره المعارف 31 جلدی تاریخ تربیت معلم – به عنوان سر ویراستار علمی) از وی چاپ و رونمایی شده است.

همچنین مقالات فراوانی از وی در زمینه های تاریخی و پژوهش های تئاتر، در روزنامه ها و مجلات سراسری منتشر گردیده است.




نظرات کاربران