در حال بارگذاری ...
در اولین نشست فرهنگی هنری رومشکان

برنامه هاو مشکلات هنرمندان مورد بررسی قرار گرفت

هنر تئاتر صلح و سلامتی روان در جامعه را به ارمغان می آورد.

به گزارش تئاتر لرستان و به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رومشکان ظهر روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه سال جاری نشست هم اندیشی هنرمندان انجمن نمایشی این شهرستان با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رومشکان برگزار گردید.

بر اساس این گزارش در این نشست کیانوش سوری رئیس این اداره ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد اخلاق و مدرس تئاتر استان لرستان زنده یاد اسفندیار ملایری به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رسالت هنر نمایش و نقش هنرمندان این عرصه اشاره کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان تصریح کرد؛ هنر تئاتر کارایی زیادی در جامعه دارد اما متاسفانه این هنر ارزشمند در بین مردم بخصوص شهرستان رومشکان شناخته شده نیست و امیدواریم با همت هنرمندان انجمن نمایشی در رومشکان و همچنین حمایت های معنوی و مادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و دیگر مسئولین مربوطه در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این هنر در شهرستان رومشکان باشیم.

سوری همچنین افزود شوربختانه باید بپذیریم قدرشناسان هنر نمایش کم هستند در حالیکه هنر تئاتر همیشه در هر بیننده و شنونده ای تاثیر خود را گذاشته و صلح و سلامتی روان در جامعه را به ارمغان می آورد.

این مسئول یادآور شد هنر تعزیه خوانی یکی از ارزشمند ترین هنرها در مقام قرب الهی است چراکه از روی خلوص نیت و ارادت به ائمه اطهار علیهم السلام بخصوص سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) انجام میپذیرد و تعزیه خوانی خوشبختانه در شهرستان رومشکان قدمت بالایی دارد و ضمن تشکر از همه برگزار کنندگان این مراسم معنوی در ادوار گذشته، انشاالله در ایام پیشرو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود میداند برای اجرای هرچه بهتر آن به کمک این عزیزان بیاید.

در ادامه این نشست محمد امرایی مسئول تعزیه خوانی در بخش مرکزی رومشکان ضمن تقدیر از اعلام آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رومشکان برای همکاری با این مجموعه گزارشی از عملکرد و همچنین دغدغه‌های کاری و مشکلات پیشرو تعزیه خوانی در شهرستان رومشکان ارائه کرد.

همچنین امین رضا پورمرادی مسئول نمایندگی انجمن نمایشی در رومشکان ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، از حضور و برنامه های پیشرو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رومشکان برای احیا و تقویت انجمن نمایشی در این شهرستان تشکر کرده و گفت: مسلماً با حمایت های مسئولین می توانیم از تمام ظرفیت های خود در پیشبرد اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین انجمن نمایش استفاده کنیم.

وی همچنین از مشکلات عدیده اعضای انجمن نمایش رومشکان از جمله عدم بهره مندی از بیمه صندوق هنرمندان نام برد.




نظرات کاربران