در حال بارگذاری ...
درآیین اختتامیه

جشنواره نمایش عروسکی استان لرستان برگزیدگان خود را شناخت

همزمان با اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان در خرم آباد با حضور اعضا، خانواده ها، هنرمندان و جمعی از مسئولان استان، در اداره کل کانون لرستان برگزارشد.

به گزارش  تئاترلرستان، شنبه 12 بهمن همزمان با اولین روز از دهه مبارک فجر،  مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان درسالن اجتماعات وخانه تئاتر اداره کل کانون پرورش فکری لرستان درخرم آباد کار خود را آغاز کرد و عصر همین روز مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان برگزار شد.

براساس این گزارش: در بخش اول آیین اختتامیه این رویداد فرهنگی، پس از تلاوات آیات آسمانی قرآن مجید توسط ابوالفضل بیرانوند عضو نوجوان کانون لرستان، پخش کلیپ وتیزر جشنواره، مدیر کل کانون لرستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

محمدجوادمحمدی مدیرکل کانون لرستان ضمن تبریک به مناسبت یوم الله دهه مبارک فجر گفت: هنرنمایش یکی ازجذاب ترین فعالیت های کانون است و تئاتر کتابخانه ای درمراکز کانون لرستان به صورت فرآیند محور درطول سال انجام می شود و طرفداران زیادی در بین نوجوانان دارد و دراستان لرستان استعدادهای زیادی در این رشته وجود دارد .

وی ادامه داد: ازمیان 15 اثرنمایشی در بخش های تئاتر صحنه ای و تئاتر عروسکی که درمراکزفرهنگی هنری سراسراستان آماده و به اجرا درآمدند، امروز شاهد اجرای 6 نمایش  در مرحله استانی بودیم که همه این آثاراز نظر کیفی در سطح بالایی قرار داشتند.

مدیرکل کانون لرستان افزود: در پایان این جشنواره 3 گروه به عنوان برگزیده از سوی هیئت داوران برای حضور در رقابت کشوری جشنواره انتخاب ومعرفی خواهند شد.

محمدی درادامه به برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجراشاره کردوگفت: برنامه های کانون لرستان با شعارمحوری«انقلاب اسلامی، زنده وپویا در پرتو ولایتمداری، جهاد و مقاومت» جمع بندی ونهایی شده اند.

وی افزود: کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه فجر برنامه‌های متنوعی را باتوجه به ترویج اندیشه‌های امام راحل(ره) و معرفی شخصیت ایشان و41 سالگی انقلاب و معرفی وقایع انقلاب به کودکان و نوجوانان را برای پیش‌بینی کرده است.

محمدی اضافه کرد: برای دهه فجربیش از 160 برنامه مختلف برای کودکان و نوجوانان با توجه به روز شمار ایام، پیش‌بینی شده است.

در بخش بعدی برنامه دکلمه شعر با موضوع دهه فجر و شهادت سردار رشید اسلام سپهبد قاسم سلیمانی توسط فرشته حسن زاده مربی مرکز شماره یک خرم آباد اجراشد، گروه سرود مرکزشماره4خرم آباد به اجرا پرداخت وگروه نمایش انجمن نمایش کانون استان تئاتر«شاه رفت» را به روی صحنه برد و عروسک گردانی تکم نیز توسط محمداحسانی تبار ومسلم صالحی مربیان مراکز خرم آباد اجراشد.

در ادامه این مراسم محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی استان سخنرانی کرد و بیانیه هیئت داوران توسط فائزه خوانساری قرائت شد.

این آیین با اهدای جوایز به برگزیدگان بخش های مختلف و معرفی سه گروه، «نمایش گنجشکک اشی مشی» ازمرکزکانون شماره یک خرم آباد به کارگردانی گلشن حسنوند، «نخودی و دیو خشکسالی» از مرکز کانون شماره5 خرم آباد به کارگردانی مژگان فرضی پور و «دل کوچک مترسک» ازمرکز کانون الیگودرز به کارگردانی مهدی زنگنه برای حضور در رقابت کشوری به کار خود پایان داد.

 




نظرات کاربران