در حال بارگذاری ...
در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره منطقه‌ای اتودهای نمایشی

هنر نشاط اجتماعی را تقویت می‌کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره منطقه‌ای اتودهای نمایشی و نخستین جشنواره استانی نمایشنامه‌نویسی دفاع مقدس در ازنا، گفت: هنر نقش بسیار مهمی در نشاط اجتماعی دارد.

به گزارش تئاترلرستان، احمدحسین فتایی در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره منطقه‌ای اتودهای نمایشی و نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی دفاع مقدس که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان شرکت کننده، در سالن هلال احمر شهر ازنا برگزار شد، ضمن تشکر از حمایت‌های فرمانداری، شهرداری، شورای شهر و هلال احمر شهرستان از این جشنواره‌ها، گفت: نقش هنر در توسعه در سراسر دنیا غیرقابل انکار است و باید گفت هر آنچه در حوزه فرهنگ و هنر هزینه شود، سرمایه‌گذاری برای آینده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه هنر نقش بسیار مهمی در نشاط اجتماعی دارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در دوره ی جدید این اداره کل، توزیع متنوع برنامه‌های فرهنگی و هنری در سراسر استان، بر اساس ظرفیت‌های شهرستانهاست و برگزاری این جشنواره در ازنا، نشان از ظرفیت ‌های بالای هنر نمایش در این شهرستان است.

وی افزود: شهرستان ازنا این ظرفیت را دارد که در سالهای آینده میزبان جشنواره ی ملی اتودهای نمایشی باشد و ما با تمام توان از این موضوع حمایت می کنیم.

فتایی ادامه داد: خوشبختانه لرستان امسال با نمایش"قزلحصار" به نویسندگی و کارگردانی امین ابراهیمی در سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارد و ما امیدواریم این گروه اجرایی با دست پر از این رویداد مهم تئاتری بازگردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان سپس اظهار داشت: لرستان با تمام کاستی‌ها و محرومیت‌هایش، همواره در حوزه فرهنگ و هنر در کشور خوش درخشیده و به عنوان نمونه در نقاط دور افتاده شهرستان‌های الیگودرز، کوهدشت و نورآباد روستاهایی هستند که در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب حضور موفقی داشته و دارند.

وی سپس با اشاره به لزوم بهره برداری از سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ازنا به عنوان یک مطالبه عمومی جامعه فرهنگ و هنر شهرستان، گفت: سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری در شهرستان‌های دورود و ازنا را به عنوان اولویت‌های اول خود در سال آینده به وزارت معرفی کرده ایم و امیدواریم با کمک مسئولین کشوری و حمایت مسئولین شهرستانی این دو سالن در سال آینده به بهره برداری برسد.

دبیر هشتمین جشنواره منطقه‌ای اتودهای نمایشی لرستان، سپس با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، گفت: لازم است عموم مردم، هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه با حضور پرشور خود در این اتفاق بزرگ ملی، زمینه تقویت پایه های نظام را فراهم نمایند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستانهای استان باید برنامه‌های متنوعی را برای اجرا در دهه فجر طراحی کنند تا از این طریق نشاط اجتماعی در جامعه تقویت شود.




نظرات کاربران