در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان

ماه محرم بهترین فرصت برای خود سازی است

حجت الاسلام حمید رضا حنان ، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم ، گفت : نهضت کربلا ، بقای فرهنگ ائمه ی اطهار را تضمین کرد و ایام محرم بهترین فرصت برای آشنایی با سیره و اندیشه ی ائمه ی اطهار به خصوص امام حسین (ع) است .

به گزارش  تئاتر لرستان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان ، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم ، گفت : نهضت کربلا ، بقای فرهنگ ائمه ی اطهار را تضمین کرد و ایام محرم بهترین فرصت برای آشنایی با سیره و اندیشه ی ائمه ی اطهار به خصوص امام حسین (ع) است .

وی افزود : باید از فرصت ماه محرم برای معرفی هر چه بیشتر سیره و اندیشه ی ائمه و معصومین (ع) بهره گرفت و در کنار عزاداری برای شهدای کربلا ، باید فلسفه ی نهضت عاشورا  که همان امر به معروف و نهی از منکر و همچنین آزادگی و آزاد مردی است را برای جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کرد تا اثرات این ماه بیش از ایام سوگواری ، در جامعه ماندگار باشد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد : فرهنگ ایثار و شهادت والاترین جلوه ی خود سازی است و ماه محرم بهترین فرصت برای زدودن تاریکی ها از لوح وجود افراد است که مسیر تعالی و کامل الهی را هموارتر می سازد .

حنان در پایان خاطر نشان ساخت : ایران به عنوان بزرگترین پرچم دار اندیشه ی ناب اسلامی و تشیع در جهان ، حرکت در مسیر آموزه های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را سرلوحه ی امور خود قرار داده و لازم است در حوزه ی فرهنگ و هنر نیز به این سرچشمه های نورانی و الهی ، با نگاه ویژه ای نگریست .  




مطالب مرتبط

درخشش نمایش «نوری جونی و بچه برقی» در نخستین جشنواره مدیریت مصرف برق

درخشش نمایش «نوری جونی و بچه برقی» در نخستین جشنواره مدیریت مصرف برق

نمایش «نوری جونی و بچه برقی»، علاوه بر کسب مقام برتر در نخستین جشنواره ملی نمایش عروسکی مدیریت مصرف انرژی برق که در خرم‌آباد برگزار شد، در اجراهای خود، با مخاطبان کودک و نوجوان هم ارتباط خوبی برقرار کرد.

|

جلسه هم اندیشی انجمن هنرهای نمایشی با شهرداری و شورای شهر ازنا برگزار شد

جلسه هم اندیشی انجمن هنرهای نمایشی با شهرداری و شورای شهر ازنا برگزار شد

به گزارش خبرنگار تئاتر ایران در لرستان،  ششم آذرماه ١٤٠٢ جلسه ای با حضور منوچهر حسنی شهردار، عبداله ذلقی رییس شورای شهر، میثم محتشم رییس اداره ارشاد و محسن لک رییس انجمن هنرهای نمایشی ازنا در محل ...

|

نظرات کاربران