در حال بارگذاری ...

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی

به گزارش تئاترلرستان ،به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، متن پیام حجت الاسلام حمید رضا حنان به این شرح است :

هنر ودیعه ای الهی و موهبتی رحمانی در وجود آدمی است که اندیشه را صیقل داده و کمال و سعادت ابدی را به ارمغان می آورد . آنچه هنر را در جایگاه والایی نشانده ، خلاقیتی است که خداوند متعال در وجود انسان دمیده تا در قامت و قالب آثار مختلف هنری تجلی و تجسم یافته و چشم و دل مخاطبان را به افق های نورانی و روحانی ، روشن سازد .

هنر هر ملتی شناسنامه ی تاریخی مردم آن سرزمین است و هنر ایران از آغاز تا کنون ، سندی درخشان و گواهی روشن بر فرهنگ و تمدن غنی و سترگ ایرانیان است . نقطه ی عطف این شناسنامه ی درخشان ، انقلاب اسلامی است که با حرکت عظیم و هنرمندانه ی مردم آگاه و روشن ضمیر ایران به منصه ظهور نشست و جهانیان را مبهوت زیبایی خود ساخت .

هنر همانگونه که رهبر معظم انقلاب (مدالظله العالی ) فرموده اند « زبانی است که می تواند پیام انقلاب را به اعماق جامعه رسوخ دهد » و آثار هنرمندان متعهد و انقلابی همچون پنجره ای است که رو به سوی آزادی و آزادمنشی گشوده می شود و پیام ملت بزرگ ایران را به گوش جهانیان می رساند .

 

فرارسیدن ٢٠ فروردین ماه ، سالروز شهادت سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را به تمامی هنرمندان استان لرستان تبریک عرض نموده و امیدوارم ، حرکت رو به رشدی که در چند سال گذشته و به واسطه ی رهنمود های پر برکت رهبر معظم انقلاب و سیاست های موثر دولت تدبیر و امید ، در حوزه ی هنر و فرهنگ به وقوع پیوسته ، در قالب آثار شما هنرمندان عزیز تداوم یافته و موجبات توسعه ی همه جانبه ی دیار هنرپرور و فرهنگ دوست لرستان را فراهم آورد .




نظرات کاربران