در حال بارگذاری ...
در چهارمین جلسه کمیته هنری، نمایش و ادبیات دفاع مقدس استان مطرح شد

افزایش تولیدات فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس

فیروز فاضلی عصر سه شنبه در مراسم رونمایی از جدیدترین اثر مرحوم «فرهاد پاک سرشت» هنرمند برجسته گیلانی در سالن شهید انصاری مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت، به برخی از ویژگی‌های اخلاقی مرحوم پاک سرشت اشاره کرد

به گزارش تئاتر لرستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، چهارمین جلسه کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس استان صبح سه شنبه دهم تیر ماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین هنری و فرهنگی و مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان برگزار شد.

احمدحسین فتایی در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) گفت: شهداء برگردن ما حق دارند و باید تلاش کنیم در روز قیامت شرمنده آنان نباشیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ثمره خون پاک شهداء و ایثارگرانی است که در هشت سال دفاع مقدس با نثار خون پاک خود، بقای آن را تضمین کرده و ما امروز مفتخر هستیم که ادامه دهنده راه آنان باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تاکید کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دفاع مقدس به نسل نوجوان و جوان، مهمترین وظیفه دستگاه های فرهنگی است و ما این موضوع را در اولویت برنامه های خود قرار داده ایم.

فتایی سپس با تاکید بر اینکه نقش هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه استان در دوان دفاع مقدس، بی بدیل و کم نظیر بوده است، ادامه داد: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، افزایش تولیدات فرهنگی و هنری این حوزه یک ضرورت است که نیازمند جمع آوری و ساماندهی مستندات تخصصی بوده و امیدواریم با افتتاح باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان محقق شود تا اصحاب فرهنگ و هنر در راستای تولید اثر با مشکلات کمتری مواجه باشند.

وی تصریح کرد: کنگره ملی 6300 شهید استان سال آینده به میزبانی خرم آباد برگزار می شود و برنامه ریزی لازم جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با این رویداد صورت پذیرفته است.

در بخش دیگری از این جلسه، مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان با تاکید بر اینکه شهداء بزرگترین هنرمندان تاریخ هستند، گفت: دفاع مقدس یک گفتمان مردمی بود و ارزش‌های دفاع مقدس از آن مردمی است که در راه بقای اسلام و انقلاب از جان و مال خود گذشتند تا پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی برافراشته بماند.

حجت الله ناصرپور افزود: لرستانی ها در دوران دفاع مقدس همواره اولین و خط شکن بوده اند و امروز در چهلمین سالگرد شکل گیری آن نیز باید برای حفظ آثار و ترویج ارزشهای دفاع مقدس در کشور پیشگام باشند.وی ابراز داشت: باید تلاش شود تا نقش پررنگ و موثر لرستانی ها در ابتدا، میانه و خاتمه جنگ به خوبی برای نسل جوان و نوجوان تبیین گردد و در این راستا کمیته های فرعی شورای هماهنگی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان از جمله کمیته هنری، نمایشی و ادبیات باید با طراحی و تدوین برنامه های متناسب زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را فراهم آورند.

مدیر کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: سازه اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به عنوان یک ابزار فرهنگی برای تبیین نقش لرستان در دوران هشت ساله دقاع مقدس، تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با همکاری استاندار لرستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در راستای تخصیص صد درصدی اعتبار درنظر گرفته شده برای این پروژه، در هفته دفاع مقدس سال جاری شاهد افتتاح فاز یک و دو این مرکز باشیم.




نظرات کاربران