در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در اختتامیه سی و یکمین جشنواره فجر استانی:

تئاتر اصلاح گر نازیبایی‌های اجتماعی در جامعه است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان لرستان که عصر بیست و سوم آبان ماه در الیگودرز برگزار شد، با اشاره به اینکه تئاتر هنر زندگی است، بیان داشت: هنر تئاتر نازیبایی‌های اجتماعی، اخلاقی و تربیتی در جامعه را اصلاح می کند.

به گزارش تئاتر لرستان، احمد حسین فتایی در این مراسم که عصر پنجشنبه ۲۳ آبان ماه در تالار کمال مجتمع فرهنگی هنری الیگودرز برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: تقارن این میلاد بزرگ با اجرای جشنواره تئاتر استان لرستان را به فال نیک می‌گیریم زیرا تئاتر آیینی‌ترین هنر جهان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر اینکه در تئاتر خلوص وجود دارد، تصریح کرد: تئاتر مادر تمام هنرهاست زیرا تمامی رشته‌های هنری را در خود دارد و همین موضوع تئاتر را به یک رسانه قدرتمند برای انتقال اصل و اصالت مبدل ساخته که به چرایی و چگونگی شکل‌گیری پدیده‌ها در لایه‌های سطحی و عمیقی می‌پردازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در لرستان ۳۱ گروه نمایشی ثبت شده، ۶ سالن و ۷ پلاتو وجود دارد، افزود: لرستان دارای پیشینه ی تاریخی روشنی در هنر تئاتر است و اساتیدی همچون حسین شیدایی، مصطفی عبداللهی، مسعود رایگان، منصور کبیر، نصرت اله مسعودی و زنده یاد خوانساری در دامن این استان رشد یافته و فعالیت خود را در این دیار آغاز کرده اند.

فتایی سپس با تاکید بر جنبه آموزش در رشد و تعالی هنر تئاتر در لرستان، اظهار داشت: انتظار داریم مرکز هنرهای نمایشی کشور در زمینه ی آموزش‌های تخصصی تئاتر، نگاه ویژه ای به استان لرستان داشته باشد. 




نظرات کاربران