در حال بارگذاری ...
«ترانه ای برای آیدا» بر روی صحنه تئاتر شهرستان بروجرد

«ترانه ای برای آیدا»،جدیدترین اثر گروه نمایشی پندار به روی صحنه رفت.

به همت انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بروجرد وگروه نمایشی پندار نمایش «ترانه ای برای آیدا»  به اجرای عموم رسید.

به گزارش تئاتر لرستان: این اجرا در دو فضای کاملا متفاوت به روی صحنه میرود. فضای اول در فضای کاملا رئال می باشد و فضای دوم سوئال که اجرا تلفیقی از این دو سبک می باشد که تماشاگررا در تعلیق و تعقل قرار می دهد و با توجه به متن که انسان را هر لحظه میان مرگ و زندگی بیان می کند کارگردان هم برای به تصویر کشیدن این فضاها از امکانات نور و موسیقی و دکور مورد استفاده قرار داده است تا به عمیق تر کردن فضای اجرایی کمک کند.

 

داستان نمایش به زمان جنگ بر می گردد و قصه یک خانواده آبادانی را روایت می کند که به دلیل جنگ به تهران می آیند و به خانه زن و شوهر تهرانی داستان ما می روند. این نمایشنامه صرفا به فضای جبهه نپرداخته بلکه از اتفاقات و مشکلات آن روزها در خانواده هم می گوید ومخاطب بیشتر این فضاها را می بیند که به صورت موقعیت های طنزی که دارد ضرب آهنگ نمایش را تند کرده است و با فضایی که نویسنده در اختیار کارگردان قرار داده بستر کارگردانی مناسب را فراهم کرده است که فضایی از عشق, جنگ, تولد و مرگ آمیخته شده است و با ساختار ارسطویی به پیش می رود و هرچه به پایان نزدیک تر میشویم فضا به سمت سورئال و غافلگیرانه پیش می رود!

نویسنده ، حمیدرضا نعیمی،کارگردان ، امیرحسین غفاری

بازیگران،عباس خسروی،امیرحسین غفاری ،شادی روزبهانی،مبینا معظمی،بهفر سماواتیان،فردخت پارسا،فاطمه علمدار،عرفان مقصودی،فاطمه محمدی،کوروش یاراحمدی،گروه فرم ،زینب احمدوند،محمد خلف،امیرحسین ارجمندی،مهسا احمدی،پردیس محمودی،دستیارکارگردان ،مبینا معظمی،طراح صحنه،محب حمیدوند، نورپردازی، آرزو گودرزی،افکت و صدا، محدثه ابوالفتحی،آهنگساز، علی غفاری دراین نمایش فعالیت می کنند.

«ترانه ای برای آیدا» از یکم تا سوم شهریور در 96بروجرد مجتمع دکتر زرین کوب سالن اصلی تئاترشهر میزبان علاقه مندان عرصه فرهنگ و هنر بود.

 
 
 

 




نظرات کاربران