در حال بارگذاری ...
یادداشت دبیر شوراى آموزش انجمن هنرهاى نمایشى استان لرستان

راهى پر فراز و نشیب را آغاز کردیم

یادداشتی به بهانه اولین دوره برگزاری ورک شاپهای حرفه ای در لرستان

 به گزارش تئاتر لرستان: با استعانت از پروردگار منان که همیشه و همه جا ره گشاى کارهاست با برگزارى چندین جلسه با جناب آقاى فرزاد زیدى نژاد ریاست محترم انجمن هنرهاى نمایشى استان لرستان و بحث و تبادل نظر و اعتماد ایشان به اینجانب کلید برگزارى کارگاه هاى آموزشى این انجمن زده شد و حرکت مان را که همانا خدمت به توسعه هنر نمایش در خطه  لرستان است  آغاز کردیم.

با توجه به اینکه بعد از چندین سال و به صورت جدى شاهد برگزارى کارگاه هاى آموزشى در انجمن نمایش استان لرستان نبودیم و از آنجاییکه  در همه امور آموزش جز لاینفک هر حرفه اى محسوب مى شود در اردیبهشت ماه سال یکهزار و سیصد و نود و شش خورشیدى اولین دوره از کارگاه هاى تخصصى را که با کاستى هایى مواجه بودیم برگزار نمودیم .

کارگاه هاى فوق در یک ماه و به صورت هر هفته با یک مبحث آموزشى شامل تئاتر کاربردى،تئاتر فیزیکال،از ایده تا اجرا و طراحى صحنه توسط اساتید خبره و نام آشناى کشور همچون دکتر رحمت امینى،حامد نصرآبادیان،کوروش نریمانى و روح اله امامى برگزار گردید و در انتها با برگزارى آزمون هاى علمى و عملى هنرجویان محترم را مورد ارزیابى قرار دادیم که بعد از ارزشیابى ، نتیجه از طریق گواهى شرکت و با توجه به نمره هاى کسب شده هنرجویان ، توسط شوراى آموزش انجمن هنرهاى نمایشى استان لرستان صادر مى شود.

از نکات جالب و ارزشمند که در کارگاه هاى فوق دیده مى شد استقبال و حضور چندین تن از پیشکسوتان و ریش سفیدان تئاتر استان در دوره آموزشی مذکور بود که مایه مباهات و الگویی برای سایر هنرمندان به شمار می آید . گفتنی است با توجه به پتانسیل قوى و وجود تعداد بسیار بالا از فارغ التحصیلان رشته هاى تئاترى در استان لرستان در دوره هاى بعدى نیز از وجود اساتید بومى و نامی مان ٬ همچون دوره برگزار شده استفاده خواهد شد . لازم به ذکر است در دوره هاى  آموزشی بعدی ٬ طبق  نیاز سنجی بعمل آمده ٬ کارگاه های  « نمایشنامه نویسى،بیان،تئاتر خیابانى،تئاتر کمدى،گریم، بازاریابی تئاتر ٬ روانشناسى و جامعه شناسى در تئاتر و ... » را برگزار خواهیم کرد.

خوشبختانه در روزهاى آینده  و پیش رو ٬ شوراى آموزش انجمن هنرهای نمایشی استان  متشکل از تعدادى از پیشکسوتان و جوانان فارغ التحصیل شهرستانهاى استان و با حمایت و پیگیری  جناب آقای فرزاد زیدی نژاد رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان و همکاری دکتر سید سیامک موسوى اسدزاده کار خود را به صورت جدى تر ادامه مى دهد.

انسانها بخصوص هنرمندان داراى ایده هاى متفاوتى هستند که امیدواریم هنرمندان عزیز استانمان با ایده هاى خود و مشاوره هاى مثمر ثمر ما را در راه رسیدن به هدفمان یارى برسانند.

در انتها لازم به ذکر است که  کارگاه هاى فوق  برگزار نمیگردید  مگر با حمایت ها  و دلسوزى عزیزانى سختکوش  همچون جناب  آقاى مهندس مهدى شفیعى مدیر کل هنرهاى نمایشى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى،جناب آقاى دکتر ارمغان بهداروند مدیر عامل انجمن هنرهاى نمایشى کشور،جناب آقاى اتابک نادرى رییس امور استانهاى هنرهاى نمایشى،جناب آقاى دکتر سامان خلیلیان رییس دفتر تئاتر خیابانى،جناب آقاى مستخدمى مدیر ادارى مالى انجمن هنرهاى نمایشى ، جناب آقاى محمد جواد محمدى مدیرکل کانون پرورش فکرى کودکان و نوجوانان استان لرستان،جناب سرهنگ فریبرز حاتمى رییس بسیج هنرمندان استان لرستان ، جناب آقاى محمد باجلان مدیر آموزشگاه هنرى کوچه فیلم زاگرس شهرستان بروجرد، جناب آقاى پیمان کرمزاده ، جناب آقاى امیرمحمد حسنوند و نیز جناب آقاى امیر دلفانى . به امید روزهای بهتر برای تئاتر استانمان .

 

فرزان دلفانى

دبیر شوراى آموزش انجمن هنرهاى نمایشى استان لرستان




نظرات کاربران