در حال بارگذاری ...

برای اولین باردر خرم آباد رکورد اجراهادرفاصله زمانی سه ماه شکسته شد

برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ظرف مدت سه ماه، پنج نمایشنامه درمجموعه تئاترشهر اجرای عمومی داشته‌اند.

به گزارش تئاترلرستان، مهندس امیرامانی رییس انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان گفت: بعد از انقلاب تا به‌ حال سابقه نداشته است که درطول مدت سه ماه، پنج نمایشنامه درمجموعه تئاترشهر اجرای عمومی داشته‌باشند. وی افزود با حمایت اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی و واگذاری سالن شهیدآوینی به انجمن هنرهای نمایشی، درآمد حاصل از اجاره سالن به تعمیر و ترمیم وتکمیل پلاتوها و سالن وهمچنین کمک  به گروه‌های نمایشی درقالب هزینه اجراها در این شهر صورت گرفت که درنهایت  درفاصله زمانی نیمه دوم اسفندماه 1394 تانیمه اول خردادماه 1395، تعداد پنج نمایش در این شهر به اجرا در آمدند.

1- نمایشنامه «خنده باصدای بلند» نوشته وکارگردانی بابک لطیفی.

2- نمایش «دلخون» نامه نوشته وبه کارگردانی یداله شعبان.

3- «همه چیز درباره اقای ف» نوشته آرش عباسی وبه کارگردانی اکبرجمشیدی.

4- «خانه روشنی» نوشته غلامحسین ساعدی وبه کارگردانی نصرت اله مسعودی.

5- نمایش «خانم» نوشته حسین طاهری وبه کارگردانی مشترک امیرمحمدحسنوند وپگاه فزون خواه.

همچنین برای اولین بار تمام نمایش‌ها در قالب قرداد داد به صحنه رفت و انجمن همانگونه که متعهد شده بود بلافاصله بعد از اتمام اجراها مبالغ مورد نظر را پرداخت کرد.

و نمایش «دلخون نامه» نیز برای اولین بار در استان لرستان با مشارکت حوزه هنری و در سالن آن حوزه به روی صحنه رفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مرکزهنرهای نمایشی کشوردراین خصوص هیچگونه کمک مالی به این انجمن ننموده است. لذا ازآن جهت که شهرستان‌های استان لرستان همگی دارای  ظرفیت و پتانسیل بالای در زمینه اجرا می باشند چشم انداز خوبی برای تمامی هنرمندان مد نظر قرارگرفته شده است که میرود آن مرکز کمک‌های مالی خود را به این انجمن مبذول نمایید تا موجب رشد وشکوفایی تئاتر در این خطه باشیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد که در این مدت یکسال، برنامه سه شنبههای خوانش هر هفته  برای هنرمندان برگزار شده و بااستقبال مخاطبین تئاتر مواجه گردیده است.

 




نظرات کاربران