در حال بارگذاری ...

«خانم» به لرستان می‌رود

نمایش «خانم» نوشته امیر حسین طاهری و کارگردانی مشترک پگاه فزونخواه وامیرمحمد حسن‌وند به مدت 10 شب درسالن اصلی تاترشهرروی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر لرستان، این نمایش  برداشتی آزاد ازنمایشنامه کلفت‌های ِژان ژنه است.نمایشنامه «کلفت‌ها» اثری خلاقانه و قابل تأمل است. نگاه کارگردان بسیار متکی بر پایه روانکاوی بوده و می‌کوشد از این منظر شخصیت‌ها و ساختار کنش ایشان را به بحث بگذارد. اندیشه جنایت در این نمایشنامه توسط دو خدمتکار خانه «خانم» شکل می‌گیرد و در نهایت این فکر منجر به نابودی خودشان می‌شود. «سالی» و «الی» دو شخصیتی هستند که دو روی شخصیتی دارند و بخشی از شخصیت خانم را نیز درون خویش تداعی می‌کنند. پرده حاجبی که ایشان را از صحنه واقعی جدا کرده، امکانی فراهم می‌آورد تا آن‌ها بتوانند فضای ذهنی خود را در قالب بازی طراحی کنند.

آنچه درنمایش «خانم» می‌بینیم ظاهرا از ماجرایی واقعی گرته‌بردرای شده است. جنایت دو خواهر خدمت‌کار که بانوی خود را کشته و قطعه‌قطعه‌ کرده‌اند.

متن این نمایش درفضایی ایرانی  اجرا می‌شود.

 پگاه فزون خواه ومریم ولیپوردر نمایش «خانم» بازی می‌کنند و دیگر عوامل عبارتند از: مشاورکارگردان: رضاطرحانی، طراح صحنه ولباس و نور:امیرمحمدحسنوند وپگاه فزون خواه، منشی صحنه: راضیه سپهوند، طراح نور، مدیرصحنه واجرای نور وصدا:کامیارغلامرضایی، موسیقی: محمدتیموری ومازیار والی زاده، بازی سازان: الهام احمدی وراضیه سپهوند، نور وصدا: فایزه سپهوند.

 نمایش «خانم» ازاول تا 10خردادماه ساعت18 در خرم آباد، سالن تئاترشهر، سالن اصلی شهیدآوینی روی صحنه است.




نظرات کاربران