در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با کارگردان لرستانی حاضر در بخش صحنه‌ای تئاتر ایران

رضا شاه کرمی: ژانر کمدی را با نگاهی نو انتخاب کنیم

کارگردان نمایش «خوشبختی در اودسا» می‌گوید کار در ژانر دفاع مقدس به استفاده از سلاح و توپ و تانک وابسته نیست؛ بلکه مهم زاویه دید و شیوه اجرایی درست است که به جذب مخاطب منجر می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «خوشبختی در اودسا » به کارگردانی رضا شاکرمی  از استان لرستان ، در بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره 42 تئاتر فجر با مضمون ایثار زنان در روزگار دفاع مقدس حضور دارد.

رضا شاه کرمی ، کارگردان لرستانی این اثر درباره داستان این نمایش و ویژگی آن گفت: «متن این نمایش نوشته داوود پور حمزه از هنرمندان تئاتر شهرستان خرم اباد است و زمانی که آن را خواندم بسیار لذت بردم و آن را دوست داشتم.

 دلم می‌خواست  نمایشی درباره زنانی و نیز نگاهی به کمدی داشته باشم وکاری روی صحنه ببرم که در نهایت «خوشبختی در اودسا» را برای این منظور انتخاب کردم.»

او ادامه داد: «این نمایش سه بازیگر دارد و برای آن حدود پنج ماه تمرین داشتیم. در این نمایش، دکور و نور با هم تلفیق شده‌اند .

شاه کرمی شیوه کارگردانی نمایش خود را بر اساس کارگردانی درام غربی و بر پایه تولید فضاهای فرمالیستی و شیوه‌های بصری در طراحی صحنه و نورپردازی، معرفی می‌کند

شاه کرمی ، مدت زمان اجرای نمایش «خوشبختی در اودسا» را 50 دقیقه اعلام کرد و خبر داد این اثر، هشتم بهمن ساعت 20 شب در تالار چارسو تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

نمایش «جادوی بی جنبل»

کاری از گروه نمایش «آسمان» به نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان لرستان را یافت
نمایش «جادوی بی جنبل»

کاری از گروه نمایش «آسمان» به نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان لرستان را یافت

با اعلام دبیرخانه نوزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان لرستان نمایش «جادوی بی جنبل» کاری از گروه نمایش «آسمان» انجمن هنرهای نمایشی ازنا به کارگردانی معصومه فتاحی به مرحله استانی این جشنواره راه یافت

|

نظرات کاربران