در حال بارگذاری ...
از سوی دبیرخانه منتشر شد

فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتراستان لرستان منتشر شد

فراخوان سی و سومین جشنواره تئاتراستان لرستان منتشر شد از سوی دبیرخانه دائمی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از لرستان، در متن این فراخوان آمده است: جشنواره تئاتر استانی جایگاهی مهم برای رشد و توسعه تئاتر، با توجه به شاخصه های بومی و ملی می باشد، به همین منظور درراستای سیاستهای کلان وزارت ارشاد اسلامی مبنی برتقویت ظرفیتها مردمی فرهنگ و هنرو توجه به موضوعاتی همچون امید اجتماعی،ارتقا نهاد خانواده، وهمگرایی ملی،دبیرخانه دائمی تئاتر معاونت هنر ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان به منظور ارتقای سطح کیفی آثار مبتنی بر اجرای عمومی و گزینش آثار برجسته،سی وسومین جشنواره تئاتر استانی را برگزار می‌کند:

شرایط و ضوابط:

  • در جشنواره تئاتر استانی،برای معرفی به جشنواره بین المللی تئاتر فجر فقط آثار صحنه‌ای مورد داوری قرار می‌گیرند.
  • الویت پذیرش آثار توسط هیات داوران،با نمایش هایی است که با توجه به موضوعات و مسایل منطقه و استان با چشم انداز جهانی و بهره گیری از شیوه‌ها،شگردها و جریانات روز تئاتر جهان تولید شده باشد.
  • آثار بخش رقابتی فقط به نمایشنامه‌های ایرانی اختصاص دارد.
  • متون اقتباسی منوط بر ذکر دقیق مشخصات صاحب اثر،نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده،مترجم یا ناشر به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود،می‌تواند در بخش رقابتی جشنواره حضور داشته باشند و در صورت رعایت نشدن این مهم،مسئولیت هر گونه عدم شفاف سازی متوجه نویسنده و کارگردان خواهد بود و در هر مرحله‌ای حذف خواهد شد.
  • ارائه مجوز کتبی نویسنده،مترجم و یا ناشر برای شرکت در جشنواره تئاتر استانی از سوی کارگردان و گروه متقاضی،به دبیرخانه جشنواره استانی الزامی است.
  • حفظ حقوق معنوی نویسنده یا مترجم در اقلام تبلیغاتی نمایش‌ها الزامی است.
  • آثار رقابتی جشنواره تئاتر استانی صرفا مختص آثار تولید شده هنرمندان استان که اجرای عمومی آنها به اتمام رسیده،خواهد بود. لذا گروه‌ها می‌توانند در جشنواره تئاتر استان حضور داشته باشند که در فاصله زمانی اتمام جشنواره تئاتر استانی ۱۳۹۹ تا شروع جشنواره استانی ۱۴۰۰،اثر آنها حداقل ۵ نوبت به اجرای عمومی رسیده باشد.
  • تنها ملاک تایید اجرای عمومی آثار نمایشی جهت شرکت در جشنواره تئاتر استانی درج اطلاعات آثار نمایشی در بازه زمانی اجرا در درگاه جامع سایت ایران تئاتر با ذکر تاریخ اجرای عمومی اثر است. لذا در تهیه گزارش و اجرای عمومی،لازم است مولفه‌ها و مشخصات کامل آثار در پرتال استانی ثبت گردد.

 

 گاه‌شمار جشنواره:

  • مرحله بازخوانی متن
  • ارسال سه نسخه از متن به همراه مجوز نویسنده،مترجم و یا ناشر تا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰
  • چکیده سوابق هنری کارگردان و نویسنده
  • مرحله بازبینی:

انتخاب آثار پس از مرحله بازخوانی بنا به درخواست کارگردان می‌تواند به دو شکل انجام شود

انتخاب از طریق دیدن فیلم اثر،گروه نمایشی در حین اجرای عموم اقدام به ضبط اثر خود کرده و پس از آن فیلم نمایش را با ضوابط زیر به دبیرخانه جشنواره تئاتر استانی تحویل نمایند:

با هدف ارتقا کیفیت ضبط آثار با عنوان «راهنمای تصویربرداری و تدوین فیلم نمایش» در صفحه اصلی ایران تئاتر و پورتالهای استانی بارگزاری شده است.
به صدابرداری اثر توجه ویژه شود،به عنوان مثال موسیقی یا افکت پایین‌تر یا بالا‌تر از سطح صوتی دیالوگ‌ها نباشد.
در تصویربرداری با یک دوربین و مونتاژ انجام نشود و نمایش در یک برداشت ضبط شود تا منعکس کننده رویداد کامل اجرای نمایش در روی صحنه باشد.
برای ارسال اثر فیلم تئاتر بر روی dvd یا فلش مموری،پیشنهاد می‌شود از فرمت mp۴ استفاده شود تا هم در دستگاه‌های خانگی و هم در رایانه قابل مشاهده باشد.

آخرین مهلت اجرای عموم آثار متقاضی تا بیست روز قبل از شروع جشنواره

بازبینی نمایش‌های متقاضی شرکت در جشنواره در محدوده زمانی ۲۵ لغایت ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

نتایج بازبینی و ارزیابی در تاریخ اول آذر اعلام خواهد شد.

زمان برگزاری جشنواره از ۳ آذر ماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

نکته:

با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و در صورت غیر عادی شناخته شدن وضعیت استان با توجه به نظر ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا،هرگونه تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای عموم و بازبینی آثار متقاضی یا برگزاری جشنواره منوط به اعلام شرایط از سوی آن ستادخواهد بود. بدیهی است برگزاری جشنواره تئاتر فجر نیز از همین رویه پیروی می‌کند.لازم به تذکر است تا اطلاع ثانوی کلیه مراحل جشنواره بصورت مجازی می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




مطالب مرتبط

توسط هیئت انتخاب

سه نمایش از الیگودرز و پلدختر برای حضور در جشنواره تئاتر لرستان بازبینی شدند
توسط هیئت انتخاب

سه نمایش از الیگودرز و پلدختر برای حضور در جشنواره تئاتر لرستان بازبینی شدند

نمایش‌های «با من حرف نمی‌زنی چرا» به کارگردانی ناهید گودرزی، «دختران آفتاب» به کارگردانی نگین نعمت‌الهی و «معرکه زندگی» به کارگردانی علی آوش از شهرستان‌های الیگودرز و پلدختر، مورد بازبینی هیئت انتخاب جشنواره تئاتر استان لرستان قرار گرفتند.

|

نظرات کاربران