در حال بارگذاری ...
با هدف تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر صورت گرفت

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اداره ارشاد و جهاد دانشگاهی لرستان

در مراسمی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست جهاد دانشگاهی لرستان، تفاهمنامه همکاری با محوریت حمایت از تولید فناوری‌های مجازی و کسب و کارهای فرهنگی و هنری بین این دو دستگاه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از لرستان، احمد حسین فتایی، مدیر کل، در ابتدای این جلسه که با حضور معاونین و مسئولین دو نهاد برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی از ظرفیت علمی، آموزشی و اجرایی بالایی در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی برخوردار است و در گذشته همکاری ها و تعاملات خوبی میان این اداره کل و جهاد دانشگاهی استان در شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته است.

وی افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته، حوزه فرهنگ و هنر در کل کشور هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده و در این زمینه نیازمند تغییر نگاه مسئولین و مردم به این دو مقوله مهم و تاثیرگذار هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: یکی از راهکارهای تعالی فرهنگ و هنر کشور، تقویت جنبه های اقتصادی کسب و کارها و رشته های مختلف فرهنگی و هنری است که می تواند موجب تعییر نگرش در این حوزه شده و زمینه ارتقاء سطح تولیدات را فراهم نماید.

فتایی اذعان داشت: امیدواریم با اجرایی شدن این تفاهمنامه که در راستای توسعه همکاری های مشترک در زمینه های علمی ،آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری و کارآفرینی و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های موجود به امضاء رسیده در آینده نزدیک شاهد جهش تولیدات فرهنگی و هنری و توسعه اقتصادی در این زمینه باشیم.

در بخش دیگری از این جلسه، رییس جهاد دانشگاهی لرستان با تاکید بر لزوم گسترش همکاری های فی مابین، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهاد دانشگاهی، ماهیت کاری نزدیکی به یکدیگر دارند و می توان با استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی زمینه تقویت جنبه های علمی فرهنگی و هنری را فراهم آورد

علی نادر دهقانی همچنین گفت: تهیه اطلس فرهنگی استان، حمایت از تولیدات صنایع فرهنگی توسط پارک صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی، جذب، پذیرش و حمایت از ایده های خلاقانه و نوآورانه توسط مرکز رشد جهاددانشگاهی و ارائه مشاوره های عمومی و اختصاصی در زمینه راه اندازی کسب و کار، ثبت اختراع ، پتنت و تلاش براى فراهم آوردن حمایتهاى قانونى در روند تسریع رشد واحدهاى فناور  و کمک به تجارى‌سازى محصولات واحدهاى فناور توسط جهاد دانشگاهی، مهمترین موضوعات مطرح شده و مورد تاکید طرفین در این تفاهمنامه است.

وی در پایان تاکید کرد: مدت زمان این تفاهمنامه دو ساله بوده و تلاش می کنیم در این مدت، زمینه رشد و ارتقاء سطح فعالیت ها فناورانه و کسب کارهای کارهای فرهنگی و هنری لرستان را فراهم آوریم




نظرات کاربران