در حال بارگذاری ...
بهزاد فراهانی داور جشنواره استانی لرستان :

جشن‌های تئاترهای استان و منطقه تنها امکان احوالپرسی هنرمندان شهرستان است

به گزارش تئاترلرستان، بهزاد فراهانی نویسنده و کارگردان و بازیگر تئاتر و سینما و تلوزیون کشوریکی از داوران سی ویکمین جشنواره تئاتر استان لرستان ،  ضمن خسته نباشید به گروه‌های نمایشی شرکت کننده در سی ویکمین جشنواره تئاتر استان لرستان وعوامل اجرایی گفت: رویکرد علمی پژوهشی و توجه جدی به ویژگی‌های اقلیمی و بومی و همچنین تولید آثار با رویکردهای اجتماعی معاصر، انعکاس ارزش‌های متعالی جامعه، تأکید بر توسعه و ارتقاء تئاتر شهرستان و کشف استعدادهای گمنام و جوان تئاتر کشوراز ویژگیهای جشنواره تتاتر استانی است.
فراهانی افزود : به نظر میرسد جشن های تئاتر های استان و منطقه تنها امکان احوالپرسی هنرمندان شهرستان است.
وی  با ابراز تاسف ازاینکه کل بودجه برای جوایز هنرمندان یک استان مبلغ ناچیزی است ولی دستمزده یک بازیکن فوتبال در یک باشگاه های دسته برتر دو میلیارد تومان گفت: با چنین نگاه به هنر و فرهنگ این ملک تکرار این مصراع از بیت شعر پارسی را برمیتابیم که [این ره که تو میروی به ترکستان است ]
گفتنی است بهزاد فراهانی متولد اول بهمن ماه ۱۳۲۳ در اراک است. دوره‌هایی از تئاتر را در فرانسه گذراند و در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی فارغ التحصیل شد.او فعالیت هنری خود را با بازی در تئاتر آغاز کرد. سپس به سینما روی آورد و با بازی و نگارش فیلمنامه فیلم «تجاوز» به کارگردانی حمید مصداق، به جمع اهالی هنر هفتم پیوست. فراهانی سه دهه است که حضوری مستمر در سینما، تلویزیون و تئاتر دارد. از میان آثار تلویزیونی وی هم باید به سریال امام علی(ع) اشاره کرد که بازی فراهانی در آن به یادماندنی بود.




نظرات کاربران