در حال بارگذاری ...
آغاز به کار جشنواره ی فجر استانی

سفر گروه‌های تئاتری به هفت استان ایران

جشنواره ی فجر استانی سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر از ۱۶ دی در اردبیل آغاز می شود و با گذر از منطقه ی آزاد اروند، یزد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و سیستان و بلوچستان، ۲۶ دی در کرمانشاه به پایان می رسد.

به گزارش تئاترلرستان وبه نقل از روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر، جشنواره ی تئاتر فجر استانی تنها جشنوار ی غیررقابتی در حوزه ی استان هاست که با هدف ایجاد تعامل و تبادل تجربیات هنرمندان استان ها و نیز مخاطب پروری و ایجاد یک شبکه و تور بزرگ تئاتری برای استان ها برگزار می شود. این جشنواره با استفاده از حداکثر ظرفیت تئاتر و هنرمندان تئاتر استان ها قبل از شروع جشنواره  ی اصلی فجر با شور و شوق هنرمندان و مردم در استان های میزبان روی صحنه می رود.

در جشنواره ی فجر استانی سی و هفتمین دوره از جشنواره ی تئاتر فجر 11 اثر از منتخبین برگزیدگان جشنواره های تئاتر استان ها و 10 اثر به انتخاب بخش فجر استانی از تهران، مشهد، کرج، همدان و کرمانشاه که آثار استانی بودند به این تور بزرگ تئاتر پیوستند و طبق هماهنگی دبیرخانه ی مرکز و برنامه ریزی دبیران فجر استانی مجموعا 33 سفر انجام خواهد شد تا این تور تئاتر شکل بگیرد.

جشنواره ی فجر استانی در سی و هفتمین دوره از جشنواره ی تئاتر فجر با گذر از هفت استان از 16 دی 1397 در اردبیل آغاز می شود و تا 19 دی در این استان اجرا می شود و سپس از 18 تا 21 دی در منطقه ی آزاد اروند، از 19 تا 22 دی در استان یزد، از 20 تا 23 دی در استان چهارمحال و بختیاری، از 21 تا 24 دی در استان لرستان، از 16 تا 23 دی در استان سیستان و بلوچستان و از 23 تا 26 دی در استان کرمانشاه ادامه پیدا می کند.

در کنار این ها، نمایشگاه عکس و پوستر آثار برگزیده سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر نیز در این استان ها برپا می شود و از جمله نمایشگاه چهل سالگی یا تئاتر بعد از انقلاب و نمایشگاه تخصصی کتب.

اسامی آثاری که در هر استان روی صحنه می رود به زودی اعلام خواهد شد.




نظرات کاربران