در حال بارگذاری ...
رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز خبرداد

10 مجلس تعزیه در سطح شهرستان و روستاهای اطراف الیگودرز برگزار می‌شود

حبیب جمشیدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز از مهم‌ترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است.

به گزارش تئاتر لرستان وبه نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ده مجلس تعزیه در سطح شهرستان و روستاهای اطراف الیگودرز برگزار شود.

 حبیب جمشیدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز ضمن اعلام این خبر افزود: تعزیه و شبیه خوانی یک هنر آیینی مذهبی است که روایتگر داستان ها و اتفاقات مذهبی، تاریخی، اسطوره ای و ملی نیز می باشد.

رییس کانون ایینی وسنتی الیگودرز با بیان اینکه تعزیه یک نوع و شکلی از عزاداری برای امام حسین (ع) و یارانش و یکی از روش های انتقال واقعه عاشورا نیز می باشدگفت : تعزیه به دلیل بستر مذهبی و داشتن صورت نمایشی و روایت گونه آن موجب دلبستگی مردم به آن شده است، زیرا روایت داستانی و نمایشی در انتقال عمیق‌ترین و مفاهیم علمی، ادبی، تاریخی و اخلاقی بسیار موثر و باورپذیر است.

جمشیدی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی الیگودرز با اشاره به اینکه تعزیه از جمله قدیمی‌ترین نمایش‌های آیینی- مذهبی ایران است اظهار کرد: از مهمترین ویژگی‌های تعزیه مردمی بودن این هنر است. این نمایش هرسال در ایام محرم و مناسبت های مذهبی در این شهرستان  برپا می‌شود و امسال هم از اول تا دوازدهم محرم و ایام اربعین تا پایان ماه صفر تعزیه خوانی در سطح شهر و روستاهای اطراف اجرا می شود.




نظرات کاربران