در حال بارگذاری ...
یادداشت مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان لرستان

محرم ، ماه خود سازی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری ، امام حسین (ع) و یاران با وفایش ،گفت : ماه محرم بهترین فرصت برای خود سازی است.

به گزارش تئاتر لرستان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، حجت الاسلام حمید رضا حنان ، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم ، گفت : نهضت کربلا ، بقای فرهنگ ائمه ی اطهار را تضمین کرد و ایام محرم بهترین فرصت برای آشنایی با سیره و اندیشه ی ائمه ی اطهار به خصوص امام حسین (ع) است .

وی افزود : باید از فرصت ماه محرم برای معرفی هر چه بیشتر سیره و اندیشه ی ائمه و معصومین (ع) بهره گرفت و در کنار عزاداری برای شهدای کربلا ، باید فلسفه ی نهضت عاشورا  که همان امر به معروف و نهی از منکر و همچنین آزادگی و آزاد مردی است را برای جوانان و نوجوانان تبیین و تشریح کرد تا اثرات این ماه بیش از ایام سوگواری ، در جامعه ماندگار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت والاترین جلوه ی خود سازی است و ماه محرم بهترین فرصت برای زدودن تاریکی ها از لوح وجود افراد است که مسیر تعالی و کامل الهی را هموارتر می سازد.

حنان در پایان خاطر نشان ساخت: ایران به عنوان بزرگترین پرچم دار اندیشه ی ناب اسلامی و تشیع در جهان ، حرکت در مسیر آموزه های قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را سرلوحه‌ی امور خود قرار داده و لازم است در حوزه ی فرهنگ و هنر نیز به این سرچشمه های نورانی و الهی، با نگاه ویژه ای نگریست.   




نظرات کاربران