در حال بارگذاری ...
باحضور معاونت فرهنگی هنری

دومین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر استان لرستان برگزار شد

به گزارش تئاتر لرستان، دومین نشست شورای سیاستگزاری سی‌امین جشنواره تئاتر استان لرستان با حضور فرید رحمتی، معاونت هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان لرستان، فرزاد زیدی‌نژاد رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و مسلم صالحی عضو هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان لرستان، عزت درگاهی مسئول دبیرخانه تئاتر لرستان، سیامک موسوی و نصرت‌اله موسوی از پیشکسوتان تئاتر در روز یکشنبه 6خرداد ماه در دفتر معاونت فرهنگی ادار کل  برگزار شد.

در ابتدای جلسه فرزاد زیدی‌نژاد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مستمر و جدی جشنواره در برگزاری درلرستان، گفت:در باره نحوه اجرای جشنواره، مکان برگزاری، تعیین مسائل مالی و میزبانی جشنواره در کدام شهرستان باشد برای حاضرین درجلسه تعیین وضعیت نمودند.

در ادامه فرید رحمتی معاونت فرهنگی سینمایی اداره تئاتر را یک جریان اساسی وفرهنگی داستند که می‌تواند برای جوامع بشری مفید باشد. ایشان در نحو برگزاری جشنواره، انجمن هنرهای نمایشی را مغز متکفر تئاتر استان دانستند و افزودند: تمامی مراحل اجرای جشنواره برعهده خود انجمن است و همچنین برای بهتر برگزار شده جشنواره باید به فکر جذب اسپانسر باشیم.

معاون فرهنگی سینمایی اداره کل در ادامه این نشست اظهار داشتند تمرکز کلیه برنامه‌های فرهنگی هنری باید در تمامی شهرستان‌های استان لرستان جهت رشد و شکوفایی هنری باید از مرکز استان به دیگر شهرست‌انها باشد.

احسان خسروانی یکی دیگر ازحاضرین در این زمینه گفتند، جهت رونق تئاتر بهتر است جشنواره از خرم آباد به شهرستانها نزدیک وبا پتانسیل خوب اجرایی برود که این کار باعث رونق وفعال بودن تئاتر آن شهر می شود

 از تصمیمات مصوب شده در دومین نشست

  1. تهیه نشریه داخلی انجمن هنرهای نمایشی استان
  2. نحو برگزاری کارگاه آموزشی در جشنواره
  3. محل برگزاری جشنواره در یکی ازشهرستانها براساس ظرفیتهای موجود
  4. تهیه پوستر سی امین جشنواره تئاتر استان
  5. برآورد اولیه بوجه سی امین جشنواره فجراستانی
  6. تمامی اجراههای عمومی نمایشها تا یک ماه قبل از جشنواره باید به اتمام رسیده باشد حداقل تا ده مردادماه به اتمام رسیده باشد.
  7. تصمیم گیری درباره محل برگزاری جشنواره ونیز داوری جشنواره به جلسه بعدی موکول شد.




نظرات کاربران