در حال بارگذاری ...
با حضور شش گروه نمایشی

جشنواره ی تئاتر فجر استانی لرستان آغاز شد

جشنواره ی تئاتر فجر استانی لرستان از نهم دی ماه با حضور شش گروه نمایشی آغاز به کار کرد

به گزارش تئاتر لرستان، دبیر جشنواره ی تئاتر فجر استانی لرستان گفت: این جشنواره از نهم تا سیزدهم دی ماه به میزبانی خرم آباد و با حضور ٥ گروه از سه استان کشور و ٢ گروه از استان لرستان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ، فرزاد زیدی نژاد با اعلام این خبر،گفت:بنا بر اعلام اداره کل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شش استان لرستان ، مرکزی ، یزد ، بوشهر ، خوزستان و چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره های فجر استانی سی و ششمین جشنواره ی بین المللی تئاتر فجر خواهند بود .

وی افزود : در این بین استان لرستان به عنوان آغازگر این رویداد ، از نهم تا سیزدهم دی ماه میزبان سه گروه نمایشی از استان تهران ، یک گروه نمایشی از استان خوزستان (منطقه ی آزاد اروند) و یک گروه نمایشی از استان مرکزی خواهد بود که در کنار آن و در بخش جنبی این جشنواره دو نمایش از استان لرستان نیز حضور خواهند داشت.

رییس انجمن هنرهای نمایشی لرستان تصریح کرد:جشنواره ی تئاتر فجر استان با اجرای نمایش عروسکی خاله سوسکه به کارگردانی گلشن حسنوند در روز نهم دی ماه آغاز و در روزهای باقی مانده نمایش های بدن مقدس به کارگردانی مهدی محمدی از استان مرکزی ، هفت روز از تیر ٦٠ به کارگردانی کامران شهلایی ، گِل به کارگردانی یاسر خاسب و نمایش شب اسرار آمیز ( منتخب جشنواره ی تئاتر کودک همدان ) به کارگردانی عبدالله امیر آتشانی هر سه از استان تهران ، سولوی مرگ به کارگردانی سعید فیوضی از استان خوزستان و خونه گازیا(منتخب جشنواره ی تئاتر استان لرستان )به کارگردانی وهاب امرایی در سالن های مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد و حوزه ی هنری استان به روی صحنه می روند .

زیدی نژاد ادامه داد : جشنواره ی تئاتر فجر استان لرستان به همت انجمن هنرهای نمایشی استان و با حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود و کانون پرورش فکری استان ،حوزه ی هنری لرستان و سازمان فرهنگی،اجتماعی،ورزشی شهرداری خرم آباد در برگزاری آن همکاری دارند.

دبیر جشنواره ی تئاتر فجر استانی لرستان در پایان خاطر نشان ساخت : اختتامیه ی این جشنواره ، چهارشنبه ١٣ دی ماه ساعت ١٩ عصر در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی هنری ارشاد خرم آباد برگزار می‌شود.




نظرات کاربران