در حال بارگذاری ...
در پیام تشکر و خداقوت مدیرکل هنرهای نمایشی به هنرمندان و برگزارکنندگان عنوان شد :

جشنواره های استانی سند افتخار گستردگی تئاتر در شرایط کرونایی

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی از هنرمندان، روسای انجمن هنرهای نمایشی و مدیران کل استان‌ها که در روزهای سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدام به برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی کردند، تشکر کرد.

به گزارش تئاترلرستان و به نقل ازایران تئاتر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی،در پیام قادر آشنا خطاب به همه حاضران در برگزاری جشنواره‌های تئاتر در استان‌ها چنین آمده است:

«جشنواره‌های تئاتر استانی هماره به عنوان نقطه شروع و معرفی برای بسیاری از جوانان کوشا و هنردوستی بوده که فارغ از نفس هیجان و شور جشنواره به دلیل مشکلات ساختاری، این‌گونه رویدادها را زمینه مناسبی برای تولید آثار نمایشی می‌دیدند. بدون شک نگاه کارآمد مدیریتی نیز فارغ از برگزاری جشنواره باید به دنبال احیای بستری مناسب جهت شکل دادن به فرهنگ اجرای عمومی آثار نمایشی در استان‌ها باشد که این مطلوبِ نگاه مدیریتی فعلی در اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز است. اما آن‌چه امسال در کشور به سبب شیوع ویروس کرونا رخ داد پیچیدگی کار در عرصه فرهنگ و هنر را دوچندان کرد که اگر تحریم‌های ظالمانه را نیز مدنظر قرار دهیم عیان است که باید با توش و توانی متفاوت و با خردی افزون این مسیر را ادامه می‌دادیم که این فقط همت مدیران را نمی‌طلبید و بی‌شک اگر غیرت هنرمندان و هنردوستان نیز نبود مسیر، پرتلاطم باقی می‌ماند.

امسال و تا به امروز که مسیر برگزاری جشنواره‌های تئاتر استانی به میانه راه رسیده است بی‌تردید این رویدادها سند افتخار قابل‌توجه‌ای شد از پیوند عشق و درایت به پیوست غیرت و پشتکاری که هماره هنرمندان و مسئولین تئاتر استان‌ها در کنار یکدیگر داشته‌اند. بهره‌مندی خلاقانه از تکنولوژی روز و بستر فضای مجازی، رعایت تمامی شیوه‌نامه و پروتکل‌های بهداشتی، گستردگی دامنه مخاطبان نمایش‌ها به کل کشور در کنار پایمردی جاودانه هنرمندان صاحب تجربه و جوان دوشادوش هم اتفاق مبارکی را در سطح استان‌ها رقم زد که خود می‌تواند نقطه آغاز تحول و گستردگی تئاتر در سراسر ایران باشد. وظیفه خود می‌دانم که ضمن تقدیر و تشکر فراوان خود از همه هنرمندان، روسای انجمن‌ها و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، نگاه این عزیزان را به پاسداری از این دستاورد بزرگ سوق دهم. امید که تلاش بنده، همکاران اداره‌کل هنرهای نمایشی و خانواده بزرگ تئاتر ایران در پویایی فرهنگ و هنر این سرزمین روزبه‌روز افزون‌تر شده و پروردگار دانا و مهربان نیز همواره یاور و حافظ این جماعت نجیب و فرهنگ‌دوست باشد.»




نظرات کاربران