در حال بارگذاری ...
گفتگو با کارگردان و عوامل «سایه اهریمن»

به بهانه اجرای عمومی در شهرستان بروجرد

به بهانه اجرای عمومی نمایش «سایه اهریمن» نوشته کتایون نوذری و به کارگردان عرفان مقصودی در شهرستان بروجرد، گفتگوی کوتاهی با عوامل این نمایش انجام داده ایم که می‌خوانید

آقای مقصودی چرا این متن رو انتخاب کردید ؟

دلیل اول علاقه شخصی خودم به داستان های شاهنامه فردوسی بود و نشان بدهم که داستان های اسطوره ای ما همچنان زنده هست هرچند که به آن کم توجهی شده و داستان ضحاک ماردوش جذابیت های لازم برای تبدیل شدن به تئاتر را داشت که عموم مردم را جذب کند و توجه آن ها را به هویت ملی و فرهنگی خودمان جلب کند.

طراحی های شما برای این اثر چه بوده است و چه مدت زمان تمرین برای سایه اهریمن صرف شده است؟

سعی کردیم از طراحی هایی استفاده کنیم که نواوری داشته باشد و تا حد امکان هزینه لازم حدود 5 میلیون تومان برای طراحی صحنه و لباس و گریم و...شده است.در مورد زمان تمرینات هم حدود 7 ماه تمرین داشته ایم که با استفاده از بازیگران توانای شهر بروجرد این اثر را برای اجرای عموم و جشنواره استانی آماده کرده ایم.

آقای فرهاد هاشمی شما بعنوان بازیگر و مشاور کارگردان دلیل انتخابتان برای حضور در این اثر چه بوده است؟

علاقه همیشگی من به شاهنامه فردوسی و اینکه کمتر اثری مخصوصا در تئاتر بوده که به شاهنامه فردوسی پرداخته است و اکثر نمایشنامه ها از اساطیر غیر ایرانی استفاده شده است و علاقه داشتم همچین تئاتری در کارنامه هنری خود داشته باشم و با مشورت با کارگردان جذابیت های بصری و صوتی به کار اضافه کرده ایم تا به ذائقه جوانان امروز هم نزدیک شود.

خانم مریم حیدری شما به‌عنوان بازیگر و همچین طراحی گریم و لباس از چه طراحی استفاده کردید که در راستای این داستان حماسی ایرانی باشد؟

سعی کردم با مشورت کارگردان از طراحی لباس و گریمی استفاده کنم که به کاراکترهای نزدیک باشد و جذابیت های کاراکترهای نمایشنامه را دوچندان کند زیرا در اینگونه تئاترها اهمیت طراحی گریم و لباس تا حد قابل توجهی بالاست و سعی شده کاملا دقیق انجام شود که به زیباتر شدن اثر کمک کند.

اقای امیرحسین غفاری بازیگر و طراح صحنه سایه اهریمن شما چطور؟

سعی کردم طراحی صحنه در وهله اول در راستای متن باشد و از هیچ طراحی صرفا برای زیبایی و بدون دلیل استفاده نکنم و اینکه بتوانم با اضافه کردن از رنگ و دکور با نمادهای خاص به هرچه بهتر شدن فضای اثر کمک کرده باشم و طراحی صحنه با لباس و گریم کاملا در یک راستا هماهنگ به ثمر بنشیند امیدواریم مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد

خانم فاطمه یعقوبی  یکی از بازیگران سایه اهریمن چه حسی داشتید؟

من از سن کودکی به داستان های فردوسی علاقه داشته ام و اشعار آن را در خاطر دارم با پیشنهاد شدن این نقش بعنوان نقال سعی کردم تا حد توان برای جلب عموم مردم به ادبیات غنی ایرانی تلاشی کرده باشم.




نظرات کاربران